$
רכב

מכון התקנים פרסם את תקן הטעינה לרכב חשמלי

התקן זהה לתקן האירופי, למעט כמה שינויים מקומיים. מטרת התקן היא להגדיר את שיטות הטעינה לרכב חשמלי תוך פירוט הדרישות הפונקציונאליות והחשמליות

תומר הדר 11:0325.01.11

מכון התקנים הישראלי פרסם היום (ג') את הדרישות הכלליות למערכת טעינה בכבלים לרכב חשמלי. ממכון התקנים נמסר כי מטרת התקן היא להגדיר את שיטות הטעינה לרכב חשמלי תוך פירוט הדרישות הפונקציונאליות והחשמליות, כדי להבטיח את רמת זמינות שירות הטעינה תוך שמירה על רמת בטיחות נאותה.

 

התקן ישמש את כל השחקנים בתחום הרכב החשמלי, בהם יבואני רכב, ספקי תשתית טעינה, ספקי החשמל, משרדי ממשלה והציבור.

 

התקן עצמו זהה לתקן IEC 61851-1 האירופי למעט השינויים והתוספות הלאומיים המצוינים בו. עיקר השינויים הם התאמה לדרישות הבטיחות המפורטות בחוק החשמל ובתקינה ישראלית קיימת, והבטחת אחידות על-ידי קביעת הדרישות למחברים הייעודיים לרכב חשמלי.

 

עם זאת, ולמרות ביסוסו של תקן מתאים, אין פירושו של הדבר שנושא השקע אכן הוסדר מכיוון שמדובר בתקן שאינו מחייב. לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל מכון התקנים, "אנו מעריכים כי התקן יאוזכר בתקנות שיוכנו על-ידי משרדי הממשלה האחראים על הסדרת תחום טעינת הרכב החשמלי בישראל".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x