$
חדשות טכנולוגיה

גרטנר: גידול של 40% בשוק הסמארטפונים ברבעון האחרון של 2009

הגידול במכירות הסמארטפונים בשנה שעברה הביא לעלייה ברווחיות היצרניות, למרות ירידה קלה בכלל מכירות המכשירים יחסית ל-2008. נוקיה איבדה נתח שוק לאפל ול-RIM, יצרנית הבלקברי

אבנר קשתן 15:5323.02.10

למרות ירידה קלה של 0.9% בהיקף מכירות המכשירים הסלולריים בשנת 2009, רווחיות היצרניות עלתה - בזכות עלייה של 23% במכירות הסמארטפונים לעומת 2008. כך עולה מהדו"ח השנתי של חברת המחקר גרטנר לשוק המכשירים הסלולריים.

 

ברבעון האחרון של השנה שעברה עלו מכירות הסלולריים החכמים

ביותר מ-40% יחסית לתקופה המקבילה ב-2008, וכלל מכירות מכשירי הסלולר ברבעון הרביעי גדלו בכ-8%. תחום נוסף שרשם צמיחה הוא מכירות המכשירים הפשוטים המיועדים לשווקים מתפתחים כגון הודו וסין. עם זאת, מכיוון שהיצרניות העולמיות מוכרות את המכשירים המיועדים לשווקים מתפתחים במחירים נמוכים במיוחד כדי להתחרות ביצרניות המקומיות, העלייה במכירות לא התבטאה בעלייה מקבילה ברווחים.

 

במאבק על השליטה בשוק, המרוויחות הגדולות היו סמסונג ו-LG, אשר נתח השוק של כל אחת מהן גדל בשנה שעברה בכ-2% בתחום הטלפונים הרגילים. מוטורולה וסוני אריקסון, לעומת זאת, איבדו 3%-4% ב-2009. בשוק הסמארטפונים בלטו RIM, יצרנית הבלקברי, אשר צמחה ב-3%, ואפל, שרשמה צמיחה של 6%. נתח השוק של נוקיה בכלל שוק הסלולר ירד ב-2%, ובמגזר הסמארטפונים הצטמצם נתח השוק שלה ביותר מ-5%.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x