$
הייטק והון סיכון

אינפוג'ין מגייסת 10 מיליון דולר וחותמת על הסכם עם מיקרוסופט

אינפוג'ין מפתחת פלטפורמה המאפשרת לכל אתר אינטרנט להיות מוצג על כל טלפון סלולרי. במסגרת ההסכם תשלב מיקרוסופט את הפלטפורמה של אינפוג'ין כחלק משירות Mobile Live Search

אסף גלעד 16:0009.09.08

אינפוג'ין (InfoGin), חברת סטארט-אפ ישראלית, הודיעה היום (ג') כי התוכנה שפיתחה תשובץ במנוע החיפוש של מיקרוסופט: Mobile Microsoft Live Search. החברה סירבה למסור את פרטי העסקה, אך גורמים בענף מעריכים את הכנסות החברה בעקבות העסקה במיליוני דולרים בודדים בשנה. זו העסקה הגדולה ביותר של אינפוג'ין עד כה. לפי ההערכות, עשויה אינפוג'ין לעבור את 10 מיליון הדולר הכנסות בשנת 2008.

 

אינפוג'ין מפתחת פלטפורמה המאפשרת לכל אתר אינטרנט להיות מוצג על כל טלפון סלולרי, ובכל דפדפן. גולשים במנוע החיפוש הסלולרי של מיקרוסופט יוכלו מעתה להציג כל אתר שיחפצו על גבי הצג הסלולרי. כחלק מהסכם גלובלי זה, אינפוג'ין תספק למיקרוסופט שירות באמצעות חוות השרתים שלה.

 

עוד הודיעה החברה על גיוס של 10 מיליון דולר מקרן ההון סיכון האמריקאית ממיניאפוליס, קרן קוראל של יובל אלמוג, ממייסדי צורן ומקרומדיה. ראש מועצת סביון, מושיק ליפץ, תיווך בגיוס הכסף. כולל הסבב הנוכחי, גייסה עד כה איפנוג'ין כ-27 מיליון דולר, מקרן ארגוקווסט ומאנג'לים פרטיים.  

 

מכפילים את זמן הגלישה פי 2. מנכ"ל אינפוג'ין, ערן ויילר מכפילים את זמן הגלישה פי 2. מנכ"ל אינפוג'ין, ערן ויילר
"עסקת מיקרוסופט לא היתה נסגרת לולא מעורבותו של משה ליכטמן, סמנכ"ל במיקרוסופט העולמית שהקים כאן את מרכז הפיתוח", אומר מנכ"ל החברה ערן ויילר. "ליכטמן מונה על ידי מיקרוסופט לאיתור טכנולוגיות חדשניות בישראל, והיוזמה לחבר אותנו לחטיבת ה-Live Search העולמית במיקרוסופט היתה שלו"

 

אינפוג'ין נוסדה בחודש אפריל בשנת 2000 על ידי ויילר. החברה נוסדה לתוך תקופת משבר בה המפעילות הסלולריות איבדו את אמונן בתוכן סלולרי, והברז להזרמת השקעות בתחום התקשורת נסגר. "5 שנים הלכתי במדבר", מספר ויילר ל"כלכליסט". "התדפקתי על דלתותיהן של מפעילות הסלולר הגדולות באירופה שלא האמינו לי תחילה שכדאי יהיה להן לאפשר לגולשים להגיע לכל תוכן שירצו דרך המכשיר שלהם. זו היתה תקופה בה הן העדיפו ליצור את התכנים שלהן בעצמם וחששו מטכנולוגיות חדשות".

 

המפנה חל לפני כשלוש שנים: בעקבות התפתחות הדור השלישי של הסלולר גדלה תעבורת הגלישה בסלולר, ונוצר ביקוש רב למנועי צמיחה שיגבירו את הזמן שבו הגולש מבלה בגלישה מהמכשיר האישי שלו.

 

"כיום מכפילה אינפוג'ין את זמן הגלישה פי 2", אומר ויילר. "הגלישה באינטרנט הסלולרי גדלה בכל חודש בכ-25% כמעט בכל מדינה, ובחוות השרתים שלנו באירופה נרשמה קפיצה של 70% במספר המנויים לשירות".

 

מודל ההכנסות של אינפוג'ין מורכב משני מסלולים מרכזיים: מהמפעילות הסלולריות גובה אינפוג'ין לפי כמות המשתמשים או לפי נפח הגלישה. עם ספקיות התכן כגון מיקרוסופט ו-AOL עובדת אינפוג'ין במודל של חלוקה בהכנסות מכמות השימוש (Revenue sharing).

 

לאינפוג'ין הסכמים בולטים עם AOL, MapQuest ומוטריסטי, ולמעלה מ-35 מפעילים סלולריים גדולים ביניהם, ענקית האינטרנט קבוצת Vodafone, קבוצת מובילקום אוסטריה, וירג'ין מובייל בבריטניה, KPN בהולנד, MobileOve בסינגפור, AIS בתאילנג, וסלקום ופלאפון בישראל. השירות ניתן למגוון של כ-6600 טלפונים סלולרים שונים.

 

במשרדי אינפוג'ין בפארק התעשיה עתיר-ידע בכפר-סבא עובדים קרוב ל-80 עובדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x