סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

הביקוש לפנטהאוזים ודירות גן ממשיך לעלות

איך מצב הנדל"ן בארץ משפיע על ביקוש הדירות מבחינת סוג ומפרט? האם פנטהאוז או דירת גן דורשים תכנון שונה מדירות אחרות? איתיאל בן פורת, מנכ"ל ובעלים, חברת התחדשות אורבנית ואדריכלית דנה אוברזון, מייסדת אוברזון אדריכלים, שופכים אור על הנושא.


שוק הנדל"ן מצוי בהאטה כבר תקופה ארוכה, אך בחודשיים האחרונים ניכרת התעוררות וביקוש לרכישת דירות בשני סגמנטים מרכזיים- סגמנט אחד הוא דירות שמחירן נע בטווח של 2-3 מיליון ש"ח, בדרך כלל בתנאי תשלום במודל 20-80. סגמנט שני כולל דווקא דירות מיוחדות כמו דירות גן ופנטהאוזים, בעיקר במרכז תל-אביב. איתיאל בן פורת, מנכ"ל ובעלים חברת התחדשות אורבנית מספר כי הלקוחות שמעוניינים בדירות מיוחדות כאלו אינם מושפעים ממצב השוק הכללי היות ובדרך כלל הם רוכשים אותן בזמן ובמקום שמתאים להם, ללא קשר ישיר למצב השוק.
כידוע, דירות גן ופנטהאוזים נחשבות לדירות הכי ייחודיות בבניין מגורים. דנה אוברזון, מייסדת אוברזון אדריכלים, מסבירה שבפנטהאוז קיים מרכיב של אינטימיות מאחר ואלו דירות שאינן נצפות משום כיוון, ובנוסף יש להן יתרון בגודל השטח. דירות גן בעיקר מבוקשות על ידי מצמצמי דיור עירוניים שעברו משטח של דונם או חצי דונם ועדיין רוצים לקבל רכיב אדמה.
לדבריה, דירות כאלו מחייבות תפירה תכנונית אישית לפי צרכי הלקוח. איכות החיים של הדיירים תלויה בהתאמה לאורח החיים האישי שלהם - האם זו משפחה גדולה או קטנה? אם צריכים חדר משפחתי וסלון? האם מעוניינים במאסטר עם קיר סגור או קיר שקוף? האם יהיו פרגולות שמסתירות את הגינה מהשכנים ועוד שאלות מהותיות.
איך מבטיחים שהתכנון והדמיות של דירות מסוג זה אכן יצאו לפועל באופן הטוב ביותר? ע"פ איתיאל הדבר דורש חזון מותאם לקוח דרך תכנון שיאפשר להגשים את כל הרצונות והחלומות, ירידה לפרטים הקטנים ביותר וכמובן הקפדה על ביצוע מדויק. חשוב במיוחד הוא תכנון שמשאיר גמישות כדי לאפשר לרוכשים לשנות, לחלק או להתאים את הדירה בעתיד לפי רצונם.
"כאשר מתכננים דירות מיוחדות – פנטהאוזים או דירות גן – חייבים תמיד לראות את הבית של הלקוח – דרך העיניים שלו, ומתוך הבנה כי אנחנו בונים עבורו ואיתו את סיפור החיים החדש שלו ושל משפחתו", מסכם איתיאל.
אם גם אתם מתעניינים בפנטהאוז או דירות גן ורוצים לגלות עוד בנושא – צפו בכתבה המלאה >>