סגור

האם זו התכנית שתביא פתרון לחוסר במפתחי תוכנה בהייטק?

בזמן שגיוס עובדים בכלל ומפתחי תוכנה בפרט הופך למאתגר יותר עבור מעסיקי ההייטק, נפתחת בימים אלו תכנית חדשנית שמביאה צעירים יהודים מחו"ל ומכשירה אותם להשתלב בחברות הייטק ישראליות.

מזה תקופה שבהייטק הישראלי קיים מחסור הולך וגובר בעובדים איכותיים בפיתוח, תוכנה, דאטה ותחומים נוספים, כשחלק מהחברות מגיעות לסכנת קריסה פשוט כי אינן מצליחות למצוא טאלנטים מתחום הטכנולוגיה. מצוקת כוח האדם בתעשייה אתגרה את המוח היהודי למצוא פתרונות יצירתיים, מה שהוביל את Experis Academy ופרויקט "תגלית" לצאת במיזם ששמו "Brightcode" – תכנית ראשונה מסוגה לשילוב צעירי תגלית בתפקידי פיתוח בחברות הייטק ישראליות.
2 צפייה בגלריה
עירית אברשטרק, סמנכ"לית Experis Israel
עירית אברשטרק, סמנכ"לית Experis Israel
עירית אברשטרק, סמנכ"לית Experis Israel
(אדם קפלן)
המיזם מציע פתרון ממשי למשבר גיוס העובדים בהייטק כשהוא בעצם פונה למאגר של למעלה מחצי מיליון צעירי וצעירות תגלית ברחבי העולם בקריאה חסרת תקדים: בואו להשתלב בהייטק הישראלי תוך שאתם מפתחים את זהותכם היהודית. עירית אברשטרק, סמנכ"לית Experis Israel מרחיבה "אנו גאים לצאת בתכנית שטרם נעשתה בתחום ההסבות – פונים לצעירים יהודים מבטיחים מחו"ל ומעבירים אותם הכשרה מקצועית ברמה גבוהה בכדי שיהפכו להיות חלק מאקוסיסטם של חדשנות וטכנולוגיה ישראלית".
כרטיס הכניסה של צעירות וצעירים מחו"ל לתחום ההייטק
עולם התעסוקה בהייטק עובר מהפכה בשנים האחרונות. אם פעם היה נהוג להכניס לתחום התוכנה אך ורק בוגרי מדעי-המחשב או הנדסת תוכנה בעלי לפחות 3-4 שנות לימוד והכשרה, היום כ-13% מהעובדים שנכנסים לשוק מגיעים מהכשרות טכנולוגיות מקצועיות, כך קובע דו"ח של רשות החדשנות.
Brightcode היא הכשרה שכזאת, או ליתר דיוק בוטקאמפ תכנות שמכשיר את המשתתפים למפתחי Full Stack השולטים במגוון טכנולוגיות רחב ובקיאים בשפות מגוונות כגון Python HTML, CSS, JAVASCRIPT ו-React. התכנית אינטנסיבית למדי כשבמשך 5 חודשים תמימים עוברים המשתתפים הדרכות זום מקוונות במשך 8 שעות ביום, 5 ימים בשבוע, בהדרכת מנטורים בעלי שם בשוק ההייטק. בחודש השישי מגיעים המשתתפים בטיסה לישראל לסיום ההכשרה באופן פרונטלי
ב- Experis Academy בתל-אביב, ועל הדרך נהנים מחוויות חברתיות ותרבותיות המחברות אותם להווי הישראלי ולערכים ציוניים.
בתום התהליך נכנסים לשלב ההשמה בו הבוגרים ישתלבו בתפקידים נחשקים בהייטק, כשבמסגרת הליווי גם מסדרים להם אשרת עבודה, חשבון בנק מקומי, מסייעים להם במציאת מקום מגורים והחשוב מכל - מחברים אותם למעסיקים פוטנציאליים בחברות הייטק מובילות במשק.
2 צפייה בגלריה
כרטיס הכניסה של צעירות וצעירים מחו"ל לתחום ההייטק
כרטיס הכניסה של צעירות וצעירים מחו"ל לתחום ההייטק
כרטיס הכניסה של צעירות וצעירים מחו"ל לתחום ההייטק
(SHUTTERSTOCK-REDPIXEL.PL)
הון אנושי איכותי שיזניק קדימה את מנוע הצמיחה של ישראל
המועמדים לתכנית מגיעים מתוך מאגר הצעירים המבטיחים של "תגלית" שגילם נע בין 20-40 ורובם מגיעים מארה"ב וקנדה, אך גם ממדינות כמו רוסיה, ארגנטינה וצרפת. כולם בוגרי קולג' איכותיים בעלי יכולות גבוהות ותשוקה לעלות ארצה ולהפוך להיות חלק מקטר הצמיחה של הכלכלה הישראלית.
לא פחות מ-1,500 צעירים שכאלו נרשמו ל- Brightcode ולכולם נערך מיון קפדני שכלל מבחנים מקצועיים וראיונות אישיים שבסופם נבחרו 23 משתתפים. הם החלו את ההכשרה בחודש יוני האחרון והצפי שבעקבות הצלחת התכנית כולם ישתלבו בהייטק במהלך השנתיים הקרובות.
גידי מרק, מנכ"ל תגלית אומר כי "מדינת ישראל רואה בהבאת צעירים לישראל במסגרת הזדמנות תעסוקתית כיעד לאומי, ובתגלית קיים המאגר הגדול ביותר של צעירים בגילאי תעסוקה מרחבי העולם. אנו שמחים לקחת חלק במשימה הלאומית ולהביא לכאן אנשים צעירים, איכותיים ומוכשרים שיוכלו להשתלב בתעשיית החדשנות והטכנולוגיה בישראל וגם להמשיך לחזק את הקשר שלהם עם ישראל".
קריאה למנהלי הייטק שמחפשים לגייס מפתחי FULL STACK
Experis Academy שייכת ל- Experis Israel- חברה גלובלית לפתרונות טכנולוגיים הפועלת ביותר
מ-50 מדינות ומספקת שירותי ניהול פרויקטים, הכשרה והסבה, גיוס, העסקה והשמה בעולמות ההייטק. הזרוע האקדמית פועלת למעלה מעשור מתוך חזון להנגיש הזדמנות שווה להשתלב בהייטק לכלל האנשים מכל גווני החברה הישראלית, בין היתר נשים, חרדים, ערבים, חסרי תואר מאזורי הפריפריה, לוחמים משוחררים וכעת גם צעירים יהודים מחו"ל. דרך ההכשרות המקצועיות כבר עברו מעל 2,000 מפתחי תוכנה ואנליטיקה שהשתלבו עד היום בהצלחה בחברות הייטק מובילות בישראל.
"מצב התעסוקה בהייטק קורא לנסות דרכים אלטרנטיביות שמהן תגיע הצמיחה והחדשנות", טוענת אברשטרק, "כבר במהלך תקופת ההכשרה ב- Brightcode המעסיקים יוצרים קשר עם המשתתפים בכוונה לגייס אותם בהמשך. אני פונה למנהלים ומעסיקים נוספים לאמץ בחום את משתתפי הפרויקט החשוב הזה ולגייס מתוכם את הטאלנטים הבאים שלהם, שמגיעים לא רק עם הכשרה מעשית טכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר אלא גם חדורי מוטיבציה וזיקה ציונית חזקה".