סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

החלופה לתמ"א 38 יוצאת לדרך – מה אנחנו הולכים להרוויח מזה?

מנכ"ל התחדשות ירוקה אלי בארי ועו"ד אבי עומרד בניתוח מעמיק על היתרונות והחסרונות של החלופה, על ההתנגדויות והפרצות ועל איך הדיירים יכולים להרוויח מכל זה



תוכנית החלופה של איילת שקד לתמ"א 38 יוצאת לדרך – מגדילה את זכויות הבנייה, מעניקה לעיריות אפשרות לקבל היטלי השבחה ומחזקת את כוחן של הרשויות המקומיות במתן היתרי הבנייה. חלק מהרשויות מתנגדות – מדוע ומה תהיה המשמעות של התנגדותן בפועל?
על מנת לנתח לעומק את כל היבטי התוכנית שוחחנו עם אלי בארי, מנכ"ל קבוצת התחדשות ירוקה חברה המתמחה בייזום והקמה של מתחמים במסגרת פינוי-בינוי, ועם עו"ד אבי עומרד ממשרד עורכי הדין דורון טיקוצקי - מומחה בייצוג דיירים במתחמי התחדשות עירונית.
בשיחה עם השניים שמענו מהם היתרונות של החלופה ומהן הטענות של חלק מהעיריות כנגדה, שוחחנו על ההצעה להורדת רוב הדיירים הנדרש במתחמי פינוי-בינוי, על השלכות הצעה זו על פרויקטים עתידיים ועל חשיבות הגורמים המקצועיים שמלווים את הדיירים, מתווכים להם את האינפורמציה הרבה הכרוכה בהצטרפות לפרויקט התחדשות עירונית ומורידים את מפלס החששות ההתחלתיים.
מעניין במיוחד היה לשמוע על תופעת הדיירים ה"סרבנים" הן מצד היזם והן מצד עורך הדין המתמחה בייצוג דיירים, להבין כיצד הורדת רוב הדיירים הנדרש עשויה לסייע גם בהתמודדות עם דיירים אלו, ולשמוע שלמרות הכל, תמיד אפשר לנהל משא ומתן. צפו