סגור

ההיצע המוגבל, המחסור בידיים עובדות, מס הרכישה והריבית - כל הסימנים שמראים על עליות קרובות בשוק הדיור

כאשר מנתחים את הנתונים הנוכחיים של שוק הדיור, מגיעים למסקנה אחת ברורה - מחירי הדירות עומדים לעלות. היצע הדירות המצומצם שעומד להחמיר בעקבות המחסור בעובדים, הביקוש שצפוי רק להתגבר, השפעת הריבית והתכנית של הממשלה להורדת מס הרכישה – כל הסימנים מורים על כך שההזדמנות לרכישת דירה היא עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי. איפה ניתן למצוא דירות אחרונות במגדל במרכז תל אביב המבוקשת, עם הטבה מיוחד במחיר?

אחרי תקופה של קיפאון יחסי וחשש של הישראלים 'לקפוץ למים' ולרכוש לעצמם דירה, נראה שדווקא בחודשים האחרונים, על רקע ההתעניינות הגוברת מצד עולים חדשים ותושבי חוץ, הריבית שהחלה לרדת והירידה בבנייה בעקבות המלחמה - כולם הובילו להתעניינות רבה במשרדי המכירות של פרויקטי הנדל"ן באזורי הביקוש.
הממשלה, בתגובה למגמה המסתמנת, שוקלת דווקא להפחית את מס הרכישה, מה שיגדיל את הביקוש מצד משקיעים ויתרום לעליות המחירים. במבט לעתיד הקרוב, כל הסימנים מורים על עלייה קרובה במחירי הנדל"ן.
פער של עשרות אלפי דירות בכל שנה בין ההיצע לביקוש, שרק צפוי לגדול
על פי תכנית הדיור לשנת 2024 של משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ומשרד הפנים, מלאי הדירות העומדות למכירה נכון לסוף 2023 עמד על 62,150. מול נתון זה, במהלך 2022 נוספו 90 משקי בית חדשים לישראל. הפער, אם כן, הוא עצום ועומד על כ-30 אלף משקי בית שנותרים ללא פתרון דיור בכל שנה. צמצום בהיצע וגידול בביקוש הם מתכון בטוח לעליות מחירים.
אחת הסיבות המרכזיות להחמרת המצב של היצע הדיור בישראל היא המחסור החמור בידיים עובדות, בעקבות עזיבת עובדים זרים ואיסור כניסה של עובדים פלסטינאים. התוצאה היא מגמה של דחיית התחלות בנייה וסגירת אתרי בנייה בפרויקטים ברחבי ישראל. על פי תכנית הדיור לשנת 2024 של הממשלה, כמחצית מאתרי הבנייה סגורים, בעיקר בעקבות מצוקת כוח אדם. אתרי הבנייה הסגורים של היום מובילים להיצע מוגבל מול הביקוש הגואה בהמשך הדרך.
בנוסף לכך, המלחמה הנוכחית הובילה לגל של אנטישמיות מסביב לעולם, מה שגרם ליהודים רבים לעלות לישראל או לרכוש דירה בישראל - מגמה שצפויה לתרום לעלייה בביקוש ובמחירי הדיור.
הריבית הגבוהה תרמה לפגיעה בהיצע, הירידה הנוכחית שלה צפויה להגדיל את הביקושים
הריבית שהלכה וצמחה בשנתיים האחרונות הובילה לירידה בקצב שיווק הקרקעות ליזמים, בעקבות עלויות המימון הגבוהות. כתוצאה מכך, היצע הדיור כיום עומד על רמה הרבה יותר נמוכה מהפוטנציאל המלא שלו.
לעומת זאת, נראה כעת שהריבית עומדת לפני תקופה של הפחתה, מה שמוביל ישראלים רבים 'לרדת מהגדר', לקחת משכנתא ולרכוש דירה. הנהירה המחודשת של הרוכשים צפויה רק לגדול ככל שהריבית לא תמשיך לעלות ואף תתחיל לרדת.
1 צפייה בגלריה
הזדמנויות לרכישה במרכז תל אביב
הזדמנויות לרכישה במרכז תל אביב
הזדמנויות לרכישה במרכז תל אביב
(יח"צ)
הממשלה עומדת להפחית את מס הרכישה - ולהגדיל את הביקוש מצד משקיעים
דווקא לאחר פרסום ההצעה 'לקבע' את מס הרכישה על הרמה הנוכחית שלו, במשרד האוצר בוחנים בימים אלו הצעה להורדת מס הרכישה לשנה הקרובה.
הורדת מס הרכישה, אשר נועדה במקור להניע את שוק הנדל"ן, צפויה להזמין משקיעי נדל"ן להיכנס לשוק וליהנות מתקופה קצרה ומוגדרת מראש של הטבת מס משמעותית. הפחתת מס שכזו צפויה ליצור ביקוש גדול יותר לדירות ולירידה נוספת במלאי, מה שיוביל לעלייה במחירים.
במשרדי המכירות מדווחים על עניין רב וקצב מכירות מואץ - זו ההזדמנות האחרונה להשקעה לפני עליות המחירים
במשרדי המכירות של יזמי הנדל"ן מדווחים על התעניינות גוברת החל מדצמבר האחרון, מצד ישראלים שהפסיקו להמתין והחליטו לרכוש, ומתושבי חוץ שרוצים לקנות דירה בתור 'רשת ביטחון' מול האנטישמיות.
בשורה התחתונה, המציאות הנוכחית היא ככל הנראה הזדמנות שלא תחזור לרכישת דירות במחירים של היום. זה הזמן להכיר את המגדל האחרון בלב תל אביב, שמציע הטבה בגובה מס הרכישה כבר עכשיו.
ההזדמנות האחרונה לדירה במגדל במרכז תל אביב - זו החברה היחידה שהרימה את הכפפה, מקדימה את הממשלה ומציעה הטבה בגובה מס הרכישה
בין חברות הבנייה ויזמיות הנדל"ן אשר מתכוננות למגמות בשוק ולצעדים הצפויים של הממשלה, GINDI TLV היא הראשונה שהרימה את הכפפה בתקופה הנוכחית והיחידה שמציעה דירות ללא מס רכישה.
המגדל הרביעי (והאחרון במרכז תל אביב) של GINDI TLV נמצא לקראת סיום השיווק, וכעת החברה מציעה כ-20 דירות בלבד בהנחה של עד 8%, בגובה מס הרכישה על דירה שניה.
פרויקט GINDI TLV הוא מתחם אורבני מקסים בלב תל אביב, הכולל מתחם Rooftop עם בריכה מחוממת וחדר כושר, גינה מטופחת במרכז השכונה, קניון מתחת לבית, חנייה ומיקום צמוד לתחנת הרכבת הקלה ולכל מוקדי העניין של תל אביב. גני הילדים ובתי הספר הפועלים במתחם, הגינה והבנייה החכמה, הפכו את GINDI TLV לקהילה מגובשת וחזקה של דיירים איכותיים, אשר דואגים לאיכות החיים שלהם בעיר הגדולה.
עבור משקיעים, מדובר בהזדמנות לנצל את מחירי הנדל"ן הנוכחיים רגע לפני ההפחתה הצפויה במס הרכישה, ולהתחיל להרוויח כבר עכשיו.