סגור

הבחירה הטבעית של בינה טבעית: באילו פתרונות סייבר בחר מנהל ה IT של אחד מארגוני ה AI המובילים בעולם?

אבטחת מידע נוגעת כמעט בכל תחום, ארגון וחברה, ולא משנה גודלה. האיומים המגיעים מעולם הסייבר הם רבים ומתחדשים מדי רגע, מה שמצריך פתרון כולל ודינמי העונה על צרכי הארגון המשתנים. מנהל ה IT של בינה טבעית (Natural Intelligence) מספר על הבחירה בפתרונות אבטחת המידע של CISCO שמספקים את המענה האופטימלי.

חברת Natural Intelligence דורגה בשנים האחרונות כאחת מ-15 חברות הטכנולוגיה הצומחות בישראל ובין 150 חברות הטכנולוגיה הצומחות ביותר באירופה, מזה״ת ואפריקה . לקוחות החברה הן חברות אינטרנט מהגדולות והמובילות בעולם בתחומן, אשר משתמשות בפלטפורמה השיווקית של Natural Intelligence על מנת להגדיל את חשיפתן בפני משתמשים פוטנציאליים.
״בגלל אופי התחום בו אנחנו עוסקים, אנחנו מהווים מוקד לפריצות ותקיפות סייבר, ולכן אנו נתקלים באופן שוטף בניסיונות של משתמשים זדוניים להיכנס למערכות הארגון. כמנהל ה IT, חשוב לי גם לדעת על זה בזמן אמת וגם שתהיה לנו היכולת לטפל בבעיה באופן מיידי. אחרי כמה ניסיונות כושלים עם ספקים אחרים, בזק בינלאומי הצליחו לתפור לנו את הפתרונות המתאימים לנו ביותר״, אומר מושיקו בן עזרא, מנהל ה-IT של החברה.
"קיימות הרבה מערכות המתריעות על ניסיונות פריצה, אבל תפקידן של רובן מסתיים בהתרעה בלבד, כך שאין להן מענה לחלק הקריטי של מה אתה עושה עם המידע הזה ברגע שיש לך אותו״, אומר בן עזרא, ״האתגר שלנו הוא בשתי נקודות, כשהראשונה היא אבחון – מערכות שמזהות באופן מיידי כל פעולה חריגה במערכות הארגון, גם אם הפעולה נראית תמימה. לדוגמא, קובץ שנכנס דרך מערכות המייל של הארגון, ייבדק מול Iron Port – פתרון מבוסס ענן של סיסקו, שאוגר מידע על כל מייל שנכנס ויוצא מהארגון, ואם הוא יימצא פגום הפרצה תיחסם מיד״.
״הדבר השני שהפתרונות של סיסקו מאפשרים לנו לעשות זו קורלציה באמצעות המוח המרכזי שנקרא Talos. המערכת הזו מצליבה מידע מאירועי סייבר חריגים במספר פתרונות שונים המותקנים בארגון, בניסיון לזהות אם יש יד מכוונת אחת מאחוריהם, ועל ידי כך לזהות את האירוע הגדול יותר״, מוסיף בן עזרא.
מציאות חדשה של איומי אבטחת מידע
"איומי אבטחת המידע וניסיונות פריצה לארגונים הם אתגר עבור כל מנהלי ה-IT, כשמשימת העל שלהם היא למצוא את הפתרונות הכי עדכניים והכי מתאימים לארגון בו הם עובדים. האתגר מתעצם כשיש צורך במספר פתרונות שונים, שלרוב מגיעים מספקים שונים, והכרח לסנכרן את הכל עם המערכות שאיתן הארגון עובד" אומר גל עופרי, ה- CTO ומנהל אגף מכירות שירותים מנוהלים וענן בחטיבה העסקית בבזק בינלאומי.
ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית סיסקו, זיהתה זה מכבר את הצורך העכשווי במספר רב של פתרונות אבטחה בו זמנית וכיום הפורטפוליו שלה כולל 18 פתרונות שונים, והיד עוד נטויה. לצורך ההטמעה של פתרונות אלה בארגונים בארץ ובאירופה היא חברה לבזק בינלאומי שמובילה את מכירת הפתרונות שלה בישראל. לאחרונה אף הכריזה סיסקו על בזק בינלאומי כ-Gold Partner (שותף זהב), כאות על הצטיינותה בתחום אבטחת הסייבר לאיזור EMEAR South (אירופה, מזרח תיכון, אפריקה ורוסיה), ויישום עשרות פרויקטים מוצלחים להטמעת פתרונות אבטחת המידע והסייבר (MSSP) של סיסקו במהלך שנת 2020.
״סיסקו ואנחנו עובדים יחד למעלה משני עשורים״, מוסיף עופרי ״בשביל להיות Gold Partner של סיסקו אתה חייב להיות בעל יכולת תכנון, יישום ושירות במספר תחומים טכנולוגיים, שאחד מהם הוא אבטחת מידע. בזק בינלאומי היא מקצוענית לא רק בתחום אבטחת המידע, אלא גם בתקשורת, תקשוב ותחומים נוספים, וזה בא לידי ביטוי בביצוע של כל שלבי ההטמעה: אפיון, התאמה, תכנון, יישום וניהול הפרויקט – זו המומחיות שלנו״.
השילוב המנצח בין פתרון מתקדם לחברת IT מנוסה
שיראל אמון, מנהל תחום אבטחת המידע בסיסקו ישראל, מתאר את הפתרון שייושם בהצלחה בבינה טבעית:
"חברת בינה טבעית עושה כיום שימוש בפלטפורמת אבטחת המידע של סיסקו באמצעותה מתאפשר לה לקבל מגוון רחב של הגנות, החל מפתרון הגנה לזירת הדואר הארגוני המאפשר לארגן להתמודד עם מיילים זדונים ומתחזים, דרך פתרון הגנה לזירת ה WEB המאפשר לארגון להתמודד עם קשת רחבה של איומים בזירה הזו ופתרון הגנה נוסף לזירת הרשת הארגונית אשר מאפשר לארגון לייצר בקרת גישה ומיקרוסגמנטציה רשתית.
הפתרונות מסנכרנים, מעדכנים ומתפעלים האחד את השני באמצעות מודיעין ומנועים אחודים ובכך מאפשרים לייעל את ההגנה ולצמצם את החשיפה לאיומי אבטחת המידע, כמו כן כוללים חיבור מובנה לממשק SecureX, המשמש כממשק ראשי ומרכזי לבקרה, ניתוח ותחקור איומי סייבר וכלי ליצירת תרחישי אוטומציה.
מושיקו בן עזרא מספר על העבודה מול חברת ה IT: ״תהליך העבודה עם בזק בינלאומי היה בשיתוף מלא, משלב האפיון, דרך התקצוב, קביעת לוחות הזמנים ועד לשלב היישום. הם יודעים להסתכל על מכלול הדברים ויודעים להתאים את הפתרונות הנכונים, הכל תוך שיח משותף והבנה אמתית של הצרכים שלנו. הם ללא ספק מביאים ערך מוסף ושמים את האור על דברים שלא בהכרח חשבת עליהם בהתחלה״, מוסיף בן עזרא, ״השירות שלהם מקצועי, יכולת היישום שלהם מרשימה, מה שהביא אותנו להחלטה לעבוד מולם גם בתחומים אחרים כמו תקשורת ומולטימדיה״.
בעולם בו הכל מרושת ומחובר, גם עולם הפשע מתעדכן ונמצא אונליין. בין אם המניעים כלכליים, פוליטיים או סתם זדון - האיומים והסכנות הם רבים ומתחדשים מדי יום ושעה. הצורך בפתרון כולל, שיספק מקסימום אבטחה עדכנית לצד שירות מקצועי ואמין, הוא מהות שיתוף הפעולה בין בזק בינלאומי וסיסקו. גל עופרי מסכם: ״המוטו שלנו הוא Zero Trust - אי אפשר לסמוך על אף רכיב ברשת. התעבורה בארגונים היא דו כיוונית, לכן המטרה שלנו כחברת IT היא להגן על הארגון בכללותו, מכל כיוון אפשרי.״.