סגור

המלכה של פורטוגל: חברת הנדל"ן שמנצלת את נסיקת התיירות בפורטוגל ומניבה רווחים למשקיעים

מהנפקת אזרחות ועד לדירות חדשות במרכזי הערים בלב התיירותי של אירופה: חברת יורופה נדל"ן נולדה מתוך הפעילות הנדל"נית של קבוצת פורטוגליס || איך מוצאת את עצמה חברה שעשתה לה שם של מומחית בהוצאת אזרחות פורטוגלית לקהל הישראלי – בכובע של חברת נדל"ן להשקעות מניבות מעבר לים?

החוק בפורטוגל שמאפשר לצאצאים של מגורשי ספרד להגיש בקשה לאזרחות מקומית, הוביל לגל של פניות מצד משפחות רבות של יהודים בישראל ובעולם, ומאז חקיקת החוק הוגשו בקשות רבות לאזרחות פורטוגלית מצד יהודים ספרדים ברחבי העולם, וכעשרות אלפי מבקשים כבר קיבלו את האזרחות.
התהליך כרוך בלא מעט התעסקות מנהלית בשפה זרה, המצאת מסמכים היסטוריים והתקשרות עם גורמי ממשל וקהילה בפורטוגל. לכן קמו חברות שהציעו התמחות ספציפית בסיוע התהליך. פורטוגליס היא החברה הגדולה בישראל העוסקת בליווי משפטי וביורוקרטי של צאצאי עדות המזרח הזכאים, משלב איסוף החומרים ועד לקבלת האזרחות. כעת, לאחר שסייעה לאלפי ישראלים להשיג את החלום של אזרחות אירופית, הקבוצה יוצאת לכבוש גם את עולם הנדל"ן הפורטוגלי.
"פורטוגל היא המדינה בעלת פוטנציאל הצמיחה הגדול והמבטיח ביותר באירופה ", אומר עו"ד אמיר תלמי, מנכ"ל משותף של יורופה נדל"ן, זרוע הנדל"ן של פורטוגליס. "אחרי שהייתה אחת המדינות שהכי נפגעו בזמן המשבר הכלכלי שפקד את אירופה והעולם, היא מסמלת כיום יותר מכל מדינה אחרת את ההתאוששות, הצמיחה וההזדמנות העסקית". לדבריו, פורטוגל עברה מהפך, ומיצבה את עצמה כמוקד אירופי תיירותי וכלכלי חזק. מהסיבה הזאת, מסבירים ביורופה נדל"ן, אנליסטים רבים ביבשת סימנו את המדינה ככזאת לשים עליה עין, לקראת התרוממות משמעותית של מחירי הנדל"ן.
2 צפייה בגלריה
מהנפקת אזרחות ועד לדירות חדשות
מהנפקת אזרחות ועד לדירות חדשות
מהנפקת אזרחות ועד לדירות חדשות
(יח"צ)
המדינה המחוסנת ביותר בעולם
המגמות האלה כבר קורות בשטח. לאחר האטה בתקופת הקורונה, ממשלת פורטוגל צופה השלמה של תוכנית הבראה לכלכלה שתסתכם בצמיחה של 4% בתוצר ב-2021. זאת לאחר עלייה של יותר מ-90% בתוצר הלאומי הגולמי מאז שנת 2000. כיום, פורטוגל הוכיחה שהיא מדינה מתקדמת ביותר, עם נתון שיא עולמי – כש-98% מהאוכלוסייה שמתאימה לחיסון לקורונה, מחוסנת.
אחד הגורמים המרכזיים בצמיחה המואצת של פורטוגל הוא תוכנית ה"גולדן ויזה" שהציעה המדינה בשני העשורים האחרונים. במטרה למשוך משקיעים ותושבים אמידים, המדינה הציעה תוכנית לקבלת אזרחות מקומית למי שישקיע בנכסים במדינה. אשרות מסוג "גולדן ויזה" הביאו להשקעה כוללת של כ-5.724 מיליארד יורו בפורטוגל בין אוקטובר 2012 לפברואר 2021, כ-90% מהם בתחום הנדל"ן. מחירי הנדל"ן מגיבים, ועולים בקצב כמעט קבוע של 5% בשנה – ועד 9% ב-2020. מחירי הבתים עלו ב-6.27% ברבעון הראשון של 2021 ביחס לתקופה המקבילה ב-2020.
מכרה הזהב של שכירות לטווח קצר
יורופה נדל"ן מציעה לישראלים להשיג דריסת רגל מוקדמת בשוק שחווה התפוצצות כלכלית ממש ברגעים אלו. לרוב החוסכים והמשקיעים בישראל זה כבר ברור ש"תיבול" של תיק ההשקעה עם נדל"ן בחו"ל הוא כבר לא צעד חריג, אלא דבר טבעי לעשות, לאור סביבת הריבית האפסית, והנדל"ן הישראלי היקר. "הערים המרכזיות של פורטוגל – ליסבון הבירה ופורטו בירת הצפון – הן הברלין, הפראג והברצלונה של העשור הנוכחי. כמו במקרים ההם, גם כאן אנחנו רואים מדינה שמתאוששת ממשבר, מחירי נדל"ן נוחים, עליות בערך הנכסים ומשיכה מטורפת של תיירים מכל העולם. המתכון המנצח עבור משקיעי נדל"ן חכמים", אומר תלמי.
אז מה בעצם מציעה יורופה נדל"ן? החברה עושה שימוש בקשר האדוק שלה בפורטוגל שגיבשה פורטוגליס במשך שנים, ומחוברת ליזמי נדל"ן מקומיים מובילים. כך, יורופה נדל''ן מציעה למשקיעיה דירות חדשות מקבלן במרכזי הערים פורטו וליסבון, באזורי ביקוש קשיח. פורטוגל מאפשרת מימון דרך בנק מקומי של עד 75% מערך הנכס בריבית אטרקטיבית, גם למשקיעים זרים, וכך ניתן להשקיע עם יורופה נדל''ן בהון ראשוני של 75,000 יורו בלבד. הדירות מאובזרות במכשירי חשמל, וניתן אף לרכוש אותן עם ריהוט מלא.
לאחר הרכישה, הדירות מנוהלות על ידי אחת מחברות הניהול מהמוכרות והמובילות בפורטוגל, הדואגת לתחזוקת הנכס, ניקיונו וכמובן – השכרתו. חלק גדול מהדירות שמשווקת יורופה נדל"ן מיועדות לשוק השכירות לטווח קצר, כלומר Airbnb. "השוק אמר את דברו – שכירות לטווח קצר היא המודל המכניס והאידיאלי ביותר למשקיעים בנדל"ן, כאשר הדבר מתבצע ברישוי ועל ידי חברות ניהול מקצועיות . רוב המשקיעים מעדיפים להימנע מזה, כי זה דורש התעסקות, אבל עם חברות הניהול המקומיות, המשקיע שלנו לא צריך לעשות כלום", אומר תלמי. תיירות היא אחד מעמודי התווך של הכלכלה הפורטוגלית, והשכרת דירות לתיירים יכולה להניב תשואה שנתית ממוצעת של 8%-12% על ההון המושקע. ממשלת פורטוגל מתירה השכרה ב-Airbnb ולוקחת מס על ההשכרה של 8.75% בלבד, מהנמוכים בעולם.
2 צפייה בגלריה
מכרה הזהב של שכירות לטווח קצר
מכרה הזהב של שכירות לטווח קצר
מכרה הזהב של שכירות לטווח קצר
(יח"צ)
להשקיע בלי להתפשר
"אנחנו מתמקדים בדירות חדשות ולא בשוק דירות יד שנייה מכמה סיבות", מסביר תלמי. "קל למצוא שוכרים כשמחזיקים בדירה חדשה ומאובזרת – במיוחד בשוק השכירות לטווח קצר. בנוסף, קל למכור את הנכס ברווח – רוכשים של דירות יד שנייה תמיד מחפשים דירה במצב כמעט-חדש, ואין צורך בשיפוץ משמעותי לפני המכירה. ניתן לעשות זאת עוד לפני מסירת הדירה אפילו – במודל של Re-Sale מהיר".
ביורופה נדל"ן מדגישים גם את הייחודיות שלהם בשוק הנדל"ן הפורטוגלי, לאחר שנים של חיבור עם המדינה. ההיכרות של קבלנים ומשווקים מקומיים עם קבוצת פורטוגליס ומנהליה "פותחת דלתות", ומאפשרת ליורופה נדל"ן לספק לרוכשים פוטנציאליים בלעדיות בבחירת דירות בסבב ראשון בפרויקטים מבוקשים, גישה למחיריpre-sale והיכרות עם דירות שנמכרות "מחוץ לשוק".
"אנחנו בטוחים שכל אחד יכול להיות משקיע נדל"ן בחו"ל, ואין צורך להתפשר על יעדים משניים ופחות אטרקטיביים. פורטוגל היא המדינה העולה באירופה, ואנחנו כבר שם", מסכם תלמי.