מהקופה ועד הניהול העסקי: וריפון משיקה פתרונות חדשים לעסקים בעולם הקמעונאות
מעבר לשירותי סליקה ומסופי אשראי, החברה מספקת מעטפת שלמה לרשתות קמעונאיות ועסקים קטנים - מניהול מלאי ומועדוני לקוחות ועד פתרונות תקשורת ושירותים פיננסיים מתקדמים
כמעט בכל פעם שאתם משלמים בכרטיס אשראי, מושכים כסף מכספומט או עומדים בקופה בחנות אופנה או בחנות ספרים, קיים סיכוי גבוה שאתם נתקלים במוצר של וריפון – מבלי לדעת זאת. אף שוריפון היא חברה בינלאומית מוכרת, רק מעטים מכירים את ההיקף המרשים של השירותים שמספקת החברה בישראל, מעבר למסופי האשראי.
וריפון ישראל שונה במידה רבה מהחברה העולמית. בעוד וריפון העולמית מתמקדת בעיקר בשירותי תשלום הכוללים מסופי אשראי ושירותי Gateway וסליקה. החברה הישראלית פועלת במודל רחב הרבה יותר, עם ארבע חטיבות עסקיות הפועלות בתחומים מגוונים.
"אנחנו מציעים פתרון כולל לעסקים בכל הגדלים", מסביר גבי בנד, מנכ"ל וריפון ישראל, "מרשתות קמעונאיות גדולות ועד לעסקים קטנים ובינוניים, כשהמטרה היא לאפשר להם להתמקד בליבת העסק שלהם בעוד אנחנו דואגים למערכות התפעוליות והטכנולוגיות".
החטיבה הקמעונאית: פתרון מקיף לכל צורך בחנות
החטיבה הקמעונאית של וריפון מתמקדת בעיקר ברשתות שאינן בתחום המזון (Non food). "אנחנו עובדים עם קבוצת פוקס, פקטורי 54, סטימצקי, צומת ספרים ורשתות רבות נוספות בתחומי האופנה, האופטיקה וההנעלה", אומר בנד. עבור חברות אלה, מנהלת וריפון ישראל את מערך הרכש, המלאי, התקבולים, מועדוני הלקוחות ואף פתרונות תקשורת – כשותפה אסטרטגית של בזק, המספקת גם שירותי VPN ותקשורת קווית ללקוחותיה.
"אנחנו מספקים פתרון מקיף שמנהל את כל המערכות החיוניות של הרשת, כולל ניהול של יתרות הצבירה והמימושים בכרטיסי לקוח דרים קארד של פוקס, לדוגמה", מוסיף בנד. שירות נוסף הוא טרמינלים ניידים המשמשים את המוכרנים ברצפת המכירה של החנות ומאפשרים לבצע מכירה בלי צורך לעבור דרך הקופה, כך שהלקוחות מקבלים יחס אישי יותר ונחסכת מהם המתנה בתור.
חדשנות בקופות: עמדות שירות עצמי מבוססות RFID
אחד החידושים המרכזיים שהובילה וריפון בשנה האחרונה הוא הטמעת עמדות שירות עצמי בשיתוף עם חברת InCharge מבוססות RFID (טכנולוגיה מבוססת גלי רדיו לזיהוי פריטים). לדברי בנד, "אנחנו הראשונים שהכנסנו לארץ עמדות כאלה ברשתות קמעונאיות בתחום הנון-פוד".
הטכנולוגיה מאפשרת ללקוח להניח את סל הקניות בתוך קופסה ייעודית, כשהמערכת מזהה אוטומטית את כל הפריטים. "המערכת מנתקת טכנולוגית באמצעות תגי RFID את הזמזמים, מה שמאפשר עסקה מהירה מאוד ובטוחה תוך מניעת גניבות", מסביר בנד.
העמדות הוטמעו בחלק מחנויות קבוצת פוקס, H&M, צומת ספרים ולקוחות נוספים, והן מתגלות כמוצלחות במיוחד. "אנחנו רואים שמעל 35% מהלקוחות מעדיפים את עמדות השירות העצמי על פני הקופות הרגילות", מציין בנד. הפתרון כולל גם חיבור למצלמות אבטחה, וכן לניהול תנועת הרוכשים בתוך החנות.
החטיבה המסחרית: גם עסקים קטנים נהנים מטכנולוגיה מתקדמת
החטיבה המסחרית של וריפון מתמקדת בעסקים קטנים ובינוניים – מחנות בודדת ועד עשרה סניפים. "אנחנו משרתים עשרות אלפי לקוחות בסגמנט הזה", מספר בנד, "ומספקים להם פתרונות קופה בענן לניהול מכירות, מלאי ותקבולים, לצד דשבורד מקיף עם נתונים בזמן אמת גם בטלפון הנייד".
המטרה, לדבריו, היא לתת ללקוח גישה למערכות שלו מכל מקום, ולאפשר לו את התשתית לגדול: "אנחנו מציעים מגוון פתרונות, מהמסוף הבסיסי ביותר שמקבל רק כרטיסי אשראי, דרך מסוף קופה שמקבל גם מזומן וצ'קים, ועד לפתרונות הרחבים יותר, כך שהלקוח יכול להתחיל עם מערכת המתאימה לגודל העסק שלו ולגדול איתה".
בחטיבה המסחרית וריפון מספקת פתרונות תקשורת מקיפים. "לכל טרמינל יש סים, ואנחנו ספק גדול של סימים תחת כל החברות הסלולריות. זהו חלק מהמעטפת הכוללת שאנחנו מציעים, שמאפשרת ללקוח לקבל את כל שירותי התקשורת הנדרשים לעסק דרכנו, ללא צורך בהתקשרות נפרדת עם ספקים שונים".
פתרונות למסעדות ורובוטים ממלצרים
בשנה האחרונה פעלה החטיבה המסחרית גם בתחום המזון, עם פתרונות ייעודיים למסעדות. "פיתחנו פתרון למסעדות, בתי קפה, שווארמיות וחומוסיות, כולל ניהול שולחנות ומלצרים. חיברנו אותו גם לפתרון של וואן רובוטיקס, המספקת רובוטים שמגישים אוכל לשולחן ומפנים שולחנות", מספר בנד.
מעבר לתשלומים: שירותים פיננסיים לעסקים: הלוואות, ביטוחים ורו"ח וירטואלי – הכל מהקופה
מעבר לפתרונות הטכנולוגיים, וריפון מציעה גם שירותים פיננסיים לעסקים.
"בחטיבה המסחרית, הוספנו אפשרות לקבלת הלוואות לעסקים ישירות מהקופה", מסביר בנד. "באמצעות שותפות עם חברת Loani, לקוח יכול ללחוץ על לחצן בקופה שלו ולפתוח בתהליך קבלת הלוואה עד 200 אלף שקל, לטובת שיפוצים, רכישת מלאי או כל צורך עסקי אחר".
בנוסף, הוסיפה החברה עוד שני לחצנים לקופה: אחד לשירותי רו"ח וירטואלי בשיתוף עם חברת KEEP, והשני לביטוח עסקי בשיתוף עם הכשרה ביטוח. "אנחנו מקדמים סל שירותים תחת הקופה, שיכולים לעזור ללקוח ולתת לו נקודת ממשק אחת (one contact point) לשירותים זולים יותר וקלים יותר לביצוע", מדגיש בנד.
לדבריו, החיבור בין עולמות התוכן השונים והשימוש במידע הקיים במערכת מאפשר לייעל תהליכים באופן דרמטי. "תהליכים שבעבר היו לוקחים ימים ושבועות, לוקחים היום דקות בודדות", הוא אומר. "למשל, אם לקוח מבקש הלוואה, הוא יכול לעשות זאת ישירות מהקופה. המערכת מעבירה את נתוני המחזור והפעילות העסקית שלו, כחלק מתהליך החיתום, והוא מקבל תשובה בתוך דקות ספורות. ההלוואה עצמה נכנסת לחשבון הבנק בתוך 24 שעות".
שירותי תשלום מקיפים וכספומטים
שתי החטיבות הנוספות של וריפון בישראל עוסקות בתחומים משלימים. החטיבה הוורטיקלית נותנת שירותי Payments (תשלומים) ומתחברת לקופות של צד ג'. "אנחנו מחוברים לכל שערי התשלום (Gateways) בישראל ונותנים פתרון מסופי אשראי בחיבור לקופות של רשתות המזון הגדולות, כמו חצי חינם, שופרסל ופרשמרקט", מסביר בנד.
בחטיבה זו יש לוריפון גם פתרון מעגל סגור (Closed Loop) המאפשר הנפקת כרטיסי תווי קנייה ייעודיים לרשתות, בשותפות עסקית עם נולדג' DTS - החברה עומדת מאחורי "נופשונית" ו"תו הזהב" של שופרסל. "אנחנו מאפשרים ניהול של מועדוני לקוחות והפצה של תווים פיזיים ודיגיטליים", אומר בנד.
החטיבה הרביעית מתמקדת בתחום הכספומטים. "יש לנו אלפי כספומטים בארץ", מציין בנד, "ואנחנו ממשיכים להרחיב את הפעילות בתחום זה. במהלך 2025 נאפשר משיכת כסף ללא כרטיס באמצעות ארנקים דיגיטליים, וכן שירותי בנקאות פתוחה."
ייעול תהליכים יומיומיים: מהזמנת נייר ועד הלוואות
וריפון שמה דגש על ייעול חוויית המשתמש, גם בפרטים הקטנים. החברה הטמיעה פתרונות לייעול תהליכים יומיומיים בעסקים. "לקחנו תהליכים שבעבר היו מסורבלים והפכנו אותם לפשוטים", מספר בנד. "לדוגמה, עסק שזקוק לנייר למדפסת הקופה, לא צריך יותר להתקשר לשירות לקוחות ולהמתין. הוא פשוט לוחץ על לחצן ייעודי בקופה, המערכת מקבלת את המידע, מחייבת אותו בהתאם לכמות הקרטונים הנדרשים, והטכנאי מביא את הנייר ישירות לעסק. תהליך שבעבר דרש טלפונים, המתנה ומסירת פרטי כרטיס אשראי, נהפך לפעולה פשוטה בלחיצת כפתור".
מבט קדימה
בנוסף, מדגיש בנד את אחד היתרונות המרכזיים של וריפון בישראל: "אנחנו סולק מתווך של חברות האשראי, ומביאים לבית העסק פתרון כולל – גם את הקופה, גם את מסופי התשלום, גם את הצד של אמצעי התשלום וגם את השירותים הנוספים. זה מאפשר ללקוח לקבל את כל השירותים ממקור אחד, בלי צורך לפנות לספקים רבים ולנהל ממשקים מרובים – מה שמפשט משמעותית את ניהול העסק".





























