סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

היזם ג'קי דרעי " ניוד זכויות למרכז הוא המפתח להתחדשות עירונית בפריפריה"

האם הפתרון למשבר הדיור ולקידום ההתחדשות העירונית בפריפריה הוא מתן תמריצים ליזמים? ג'קי דרעי, מנכ"ל ומייסד קבוצת ג'ק דרעי יזמות ושיווק נדל"ן, עם ההסברים



שתי החלטות שהתקבלו לאחרונה על ידי הממשלה מנסות לסייע בפתרון המחסור החמור בדירות מגורים ובמיעוט הפרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה: הראשונה שבהן מורידה את רף חתימות הדיירים הנדרש ל-67%, והשנייה מגדירה פרק זמן של 18 חודשים מרגע איסוף כל החתימות – בפרק זמן זה נדרש היזם להתחיל את הפרויקט, אחרת הדיירים יוכלו לצאת מן ההסכם.
בשיחה עם ג'קי דרעי, מנכ"ל ומייסד קבוצת ג'ק דרעי יזמות ושיווק נדל"ן, המתמחה בתחום ההתחדשות העירונית, שמענו על היתרונות של שתי ההחלטות – נטרול דיירים סחטנים והגנה על הדיירים מפני מחתימים "מאכערים" שמשאירים פרויקטים תקועים לאורך שנים. בנוסף, הבנו כי מבחינת תהליכי התכנון, 18 חודשים עשויים להיות זמן קצר, אך עם יזם רציני ועם שיקול דעת נכון של הדיירים – אין סיבה שהדבר יהווה בעיה.
לבסוף, שמענו מדרעי כיצד ניתן להגדיל את כמות הפרויקטים של התחדשות עירונית בפריפריה, והתשובה ברורה – לתת תמריץ ליזמים. דרעי מציע לתת ליזמים מכפיל גדול יותר, שיספק רווחיות גדולה יותר, או לאפשר ניוד של חלק מזכויות היזם למרכז. לדבריו, המשוואה מאוד פשוטה – המדינה מרוויחה מכל מכירה של דירה חדשה, העירייה מרוויחה תשתיות ושטחי ציבור, ולכן המסקנה ברורה: כשהיזם מרוויח – כולם מרוויחים.