סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

פתרון למשבר הדיור? לא על ידי פגיעה בביקושים

בנק ישראל מתכנן מהלך חדש שצפוי לפגוע בביקוש למגורים, ובעיקר בזוגות צעירים ובמשקיעים קטנים. עו"ד גיא מנדלסון על הפתרון האמיתי למשבר הדיור

צמד המילים "משבר הדיור" מלווה אותנו כבר יותר מדי שנים, ולאחרונה נמצא בכותרות באופן תדיר. הביקוש לדירות חדשות רק הולך ועולה, אך ההיצע מצומצם מתמיד ומחירי הדיור הולכים ועולים. אחת ההחלטות המתייחסות למשבר הנוכחי התקבלה לאחרונה על ידי בנק ישראל, שבחר לצמצם את פעילות המשקיעים בתחום הדיור על ידי מניעת האפשרות לקחת הלוואה על דירה קיימת לצורך רכישה של דירה חדשה.
עו"ד גיא מנדלסון, שותף בחברת עורכי הדין מ. מנדלסון ושות', המתמחה בדיני מקרקעין, מספר כי המהלך המפתיע צפוי לפגוע דווקא במשקיעים קטנים ובזוגות צעירים של משפרי דיור. לטענתו, הניסיון לפגוע דווקא בביקושים במקום לנסות להגדיל את היצע הדירות, הוא בחירה בדרך הפשוטה - שפשוט לא תעבוד.
עו"ד מנדלסון מתאר את מגוון הסיבות המובילות לעלייה החדה במחירים, בהן, בין היתר, גם מעגל הקסם שבו עליית המחירים מובילה לתגובת צרכנים שרק שופכת שמן למדורה ומובילה לעלייה נוספת. בנוסף, מסביר עו"ד מנדלסון כי הפתרון למשבר הדיור לא יגיע מתוך פגיעה בביקוש אלא דווקא על ידי הגדלת ההיצע, מתאר מהו "טיפול השורש" הנדרש במקרה זה, ומסביר מדוע הוא יעיל יותר מפתרונות קסם ו"פלסטרים" מאולתרים.