סגור

כך מייצרים ערך משולש: אחריות חברתית כמנוע לגיוס עובדים

תחום האחריות החברתית הפך בשנים האחרונות למרכיב מרכזי באסטרטגיה הניהולית של תאגידים, המחבר בין השפעה משמעותית על הסביבה החיצונית לבין מענה לצרכים פנים ארגוניים ושיפור ביצועים עסקיים. זה המקרה של חברת אמדוקס שמצליחה לשלב בהצלחה יצירת אימפקט ממשי בקהילה יחד עם קידום גיוון תעסוקתי וגיוס של עובדים מוכשרים לענף הנמצא במחסור מתמשך בכוח אדם.

מאת: נועה קופמן, מנהלת האחריות החברתית באמדוקס ישראל
אחת המגמות החשובות אשר מעצבות את עולם העסקים בשנים האחרונות היא הטמעה של מדיניות ESG - Environmental, Social, Governance בארגון ויצירת אימפקט. הרעיון מאחורי מגמה זו היא עיצוב רציונל עיסקי חדש שבו לצד הרווח הכספי ישנה גם אחריות חברתית וסביבתית. בפריזמה העסקית, אחריות חברתית מתרגמת את האינטרסים של כלל מחזיקי העניין (לא רק בעלי מניות) לכדי מדיניות, פעילות ומעשים של החברה. במילים פשוטות, היא מחברת הצלחה עסקית יחד עם השפעה חיובית על הקהילה.
מאז ומתמיד, המוטיבציה לאימוץ מדיניות ה-ESG הייתה לעשות את הדבר הנכון. כיום, מעבר לסיבה זו, אנו מבינים שיש גם ערך עסקי, המביא להכנסת השקעות חדשות, חדשנות, שיפור התדמית, יתרון בגיוס ושימור עובדים ועוד. כך למשל, תוכנית המנטורינג של אמדוקס לאוכלוסיות מגוונות מלמדת כיצד באמצעות בניית אסטרטגיה מגובשת וייעודית, ניתן לייצר מערך תגמול הדדי בין עובדים פוטנציאלים מקרב קהילות מגוונות לבין צורכי הארגון בגיוס עובדים.
בבסיס תוכנית המנטורינג קיימת הבנה שכדי להגדיל את ייצוגן של אוכלוסיות שאינן מיוצגות היום באופן הולם בתעשיית ההייטק - כמו חרדים וחרדיות, נשים וגברים מהחברה הערבית ומהקהילה האתיופית, אנשים עם מוגבלויות ואחרים - חברות צריכות לייצר את שערי הכניסה המתאימים ולפעול אקטיבית לאיתור, הכשרה ומתן הזדמנות שווה.
2 צפייה בגלריה
אמדוקס בעשייה נרחבת של גיוון תעסוקתי ושוויון הזדמנויות
אמדוקס בעשייה נרחבת של גיוון תעסוקתי ושוויון הזדמנויות
אמדוקס בעשייה נרחבת של גיוון תעסוקתי ושוויון הזדמנויות
(shutterstock)
מיישמים גישה הוליסטית לתמיכה בקהילה
לאמדוקס ניסיון ארוך שנים של פעילות בעולמות ה-ESG והיא ידועה בתמיכתה ביוזמות חברתיות שונות ומגוונות. הפעילות באמדוקס לתמיכה בקהילה מחולקת לשתי זרועות הפועלות במקביל - הארגונית וההתנדבותית. במסגרת הזרוע ההתנדבותית יוצאים עובדי החברה להתנדב על חשבון זמן עבודה בעמותות השונות, לרוב בפעילויות קבוצתיות המגבשות את הצוות ונותנות תחושת סיפוק, גאווה ושייכות לכל המשתתפים. בשנים האחרונות התווסף לזרוע זו מימד נוסף, של בניית פתרונות טכנולוגיים לארגונים חברתיים ועמותות- כל זאת ע"י עובדי אמדוקס.
הזרוע השנייה, הרלוונטית יותר לענייננו, חושפת אוכלוסיות מגוונות להייטק וחותרת לצמצום פערים דיגיטליים. הפעילות בזרוע זו מנצלת את הידע הטכנולוגי ומשאבי הלמידה הקיימים בחברה לחשיפה והכשרה של אוכלוסיות גיוון לתעשיית הייטק –. הפעילות בונה את התשתית לגיוון התעסוקתי בחברה עצמה וגם לעתיד התעסוקתי של האוכלוסיות הרלוונטיות במובן הרחב.
במסגרת זו, אנו מחפשים אקטיבית "טאלנט מפוספס" – אנשים בעלי יכולת ללמוד לימודים טכנולוגיים שאין להם הזדמנות לעשות זאת או אנשים שכבר למדו מקצועות רלוונטיים ונתקלים בחסמי כניסה לשוק העבודה – ומציעים מגוון רחב של תכניות הכשרה בהם עובדי ועובדות אמדוקס מתנדבים כמרצים ומנטורים.
בתכניות אלה - בוטקמפ של 3-4 חודשים המתקיים לרוב במרכז אמדוקס ברעננה (לאחרונה גם באופן מקוון) - רוכשים המשתתפים ידע ומיומנויות רכות הנחוצות לעבודה במקצועות ההייטק.
2 צפייה בגלריה
אמדוקס פועלת במודל ה- ESG ומחברת בין הצלחה עסקית להשפעה חיובית על הקהילה
אמדוקס פועלת במודל ה- ESG ומחברת בין הצלחה עסקית להשפעה חיובית על הקהילה
אמדוקס פועלת במודל ה- ESG ומחברת בין הצלחה עסקית להשפעה חיובית על הקהילה
(shutterstock)
אימפקט רחב על הקהילה ועל ענף ההייטק בכללותו
לתוכניות אימפקט לא רק על המשתתפים ועל אמדוקס, אלא על שוק ההייטק בכללותו. מתוך כל מחזור של התוכנית, יותר מ-50% מהמשתתפים משתלבים כעובדי אמדוקס מן המניין, וחלק ניכר מהיתר משתלב בעבודה במקום אחר בתעשייה זו. כך למשל, הבוטקמפ הראשון שפתחנו למתכנתים ומתכנתות צעירים עם מוגבלת בשיתוף WINWORK תעסוקה שווה ואביטל ינובסקי – גיוון בתעסוקה, הגיע ל-100% השמה בשוק.
התכניות הללו אינן מוגבלות רק למקצועות טכנולוגיים. לדוגמה, במחלקת הכספים שלנו, בשיתוף עם עמותת "קו משווה", מובילה זו השנה השלישית ברצף בוטקמפ לכלכלנים ורואי חשבון מהחברה הערבית.
יש לנו הרבה במה להתגאות ביחס לייצוג מגוון באמדוקס בישראל:
נשים מהוות כמחצית מהעובדים שאמדוקס מעסיקה בישראל – בשדרות, נצרת ורעננה - 37% בתפקידים טכנולוגיים ו-35% בתפקיד ניהול. שיעור גבוה ביחס לתעשיית ההייטק, 7% מהעובדים שלנו מגיעים מהחברה הערבית, לעומת ממוצע של כ-3% בתעשייה והמחוייבות שלנו להמשיך ולפעול למיגור פערים עומדת בעינה.
העשייה הנרחבת של אמדוקס בקידום גיוון תעסוקתי ושוויון הזדמנויות מעידה ששורת הרווח יכולה להיות לא רק כפולה אלא משולשת: לעסקים, לעובדים והעובדות מאוכלוסיות הגיוון ולחברה הישראלית כולה.