סגור
שורת הרווח דף כתבה חדש

מה הקשר בין החיסונים בישראל לשוק המשכנתאות ביוון?

רואת החשבון נדיה לוי מספרת על חלון ההזדמנויות שנפתח להשקעות נדל"ן ביוון ועל הקשר בין האטרקטיביות של ההשקעה לבין מבצע החיסונים הישראלי



משקיעים בכל האפיקים, ובתחום הנדל"ן בפרט, מחפשים תמיד את חלון ההזדמנויות האטרקטיבי ביותר, בדיוק כמו זה שנפתח בתקופה האחרונה בפני משקיעים ישראלים המעוניינים להשקיע את כספם בנכסי נדל"ן ביוון. מה הקשר בין השקעות נדל"ן ביוון לבין הישראלים, וליתר דיוק – לבין העובדה שמרבית הישראלים מחוסנים?
בשיחה עם נדיה לוי, רואת חשבון ובעלים של ארגוס נדל"ן, שמענו על כל הסיבות בגללן העיתוי הנוכחי להשקעה בנדל"ן ביוון הוא אטרקטיבי במיוחד לישראלים. בין היתר, דיברנו על ירידת מחירי הנדל"ן ביוון בתקופת הקורונה ועל הקושי לקבל משכנתה ביוון, ובעיקר על כך שבזכות החיסונים, יכולים הישראלים להגיע ליוון בקלות וללא הגבלות, זאת בניגוד למשקיעים פוטנציאליים ממדינות אחרות בעולם.
לוי מספרת על אטרקטיביות ההשקעות ביוון הן מבחינת מחירי הדירות, הנמוכים משמעותית ביחס למחירי הדיור בישראל, הן מבחינת התשואה על ההשקעה והן מבחינת המיסוי – בניגוד למדינות אחרות, על השקעה ביוון שכרוכה במס מקומי אין צורך לשלם מס גם בישראל. בנוסף, ההשקעה פטורה מרווח הון גם ביוון וגם בישראל. עם תכנון השקעה נכון, מסיימת לוי בדוגמה, ניתן להגיע בקלות ומבלי להידרש להשקעה גבוהה מדי, להכנסה פסיבית של כחמשת אלפים שקלים נטו. בקיצור – רוצו עכשיו להשקיע ביוון לפני ששאר העולם מתחסן.