סגור
אדם נוימן מייסד חברת WeWork (צילום 2023)
אדם נוימן, מייסד חברת WeWork (צילום: Shahar Azran/Getty Images)

WeWork חוסמת את הקאמבק של אדם נוימן באמצעות תוכנית לארגון מחדש

הנושים הבכירים של וויוורק ישלטו בחברה, המספקת שטחי עבודה משותפים, לאחר שזו תעבור ארגון מחדש, תמורת השקעה של 450 מיליון דולר. כך יסתיים הניסיון של נוימן לרכוש מחדש את החברה שהקים

הנושים הבכירים של וויוורק (WeWork) יתפסו את השליטה בחברה המספקת שטחי עבודה משותפים, לאחר שזו תעבור ארגון מחדש, לאחר שהסכימו להשקיע 450 מיליון דולר. כך יסתיים הניסיון של אדם נוימן לרכוש מחדש את החברה שהקים.
שופט בית משפט פדרלי לפשיטת רגל בניו ג'רזי אישר ביום שני את מתווה העסקה. הנושים יצביעו ב-30 במאי אם לאשר את תוכנית הארגון מחדש. יארדי סיסטמס, ספקית טכנולוגיות נדל"ן שהיא אחד הנושים של וויוורק, הסכימה להזרים 337 מיליון דולר, השווה ל-60% מהחברה המאורגנת מחדש. היתרה של 113 מיליון דולר של ההשקעה בחברה תיכנס מקבוצת קרנות גידור נפרדת בתמורה ל-20% מחברת וויוורק החדשה.
גופים המחזיקים ב-4 מיליארד דולר מהחוב של וויוורק לפני שהחברה פשטה את הרגל, כולל SoftBank, התומך הגדול ביותר של וויוורק, יקבלו את ה-20% הנותרים מהחברה, ווויוורק החדשה לא תישא בחובות. בנקאי השקעות של וויוורק קבעו את שווי החברה החדשה בכ-750 מיליון דולר.
וויוורק הגיעה בעבר לשיא שווי של 47 מיליארד דולר. עורכי הדין של נוימן, שפרש מוויוורק ב-2019, אמרו כי וויוורק דחתה את הצעות הרכישה החוזרות ונשנות שלו עבור החברה מאז דצמבר. עורכי דינו אמרו ביום שני בבית המשפט כי הוא ראוי להזדמנות לבדוק את המידע הפיננסי הפרטי של וויוורק בתקווה שהוא יוכל להציע הצעה מעל הצעתו הקודמת בסך 650 מיליון דולר. עם זאת, עורכי דין של וויוורק אמרו לבית המשפט שהעסקה החדשה עם מלווים קיימים זכתה לתמיכה של נושים מבוטחים ובלתי מבוטחים.
הנושים הבלתי מבוטחים יקבלו 32.5 מיליון דולר, אף שאינם זכאים לדבר בהתחשב בתספורות החדות של בעלי החוב הבכירים. השופט ג'ון שרווד ציין שהחוב הקיים בסך 4 מיליארד דולר היה צריך להיפרע תחילה. ולכן, הוא ציין שעל בעלי החוב הזה להחליט אם הם רוצים לקבל חזרה את ההון העצמי בוויוורק החדש, כפי שיעשו במסגרת תוכנית הארגון מחדש - אלא אם כן נוימן יהיה מוכן לשלם את כל 4 מיליארד הדולרים. "זו דרך מהירה, זולה, אמינה וברורה ליציאה", אמר ביום שני עורך דין של נושי קרנות הגידור לבית המשפט על ההשקעה של 450 מיליון דולר.
נוימן קיווה למזג את וויוורק עם מיזם הנכסים האחרון שלו, Flow. עורך הדין של Flow ציין שהצעתו של נוימן עדיין גבוהה מזו שאושרה על ידי בית המשפט ואמר כי הוא צופה "התנגדויות תקיפות לאישור תוכנית זו".
כאשר חברת וויוורק הגישה בקשה לפשיטת רגל של פרק 11 בנובמבר האחרון, היא ביקשה להחליף חוב קיים בהון עצמי בחברה החדשה. אבל התהליך לוקח זמן רב ויקר ממה שהחברה ציפתה, מה שהותיר אותה לנסות בשבועות האחרונים למצוא כסף נוסף כדי לסיים את התיק ולהוון את החברה החדשה. עלויות האדמיניסטרציה של פרק 11, הכוללות שכר טרחה לעורכי דין ואנשי מקצוע וכן דמי שכירות המגיעים למשכירים, צפויות להגיע ליותר מ-200 מיליון דולר, לפי החברה.