סגור

וויוורק מפטרת 300 עובדים, כ-7% מכוח האדם שלה

חברת חללי העבודה הסבירה כי הפיטורים נועדו להתאים את העלויות למספר הנכסים המעודכן שלה ולשווי חוזי השכירויות

חברת חללי העבודה המשותפים WeWork מפטרת 300 עובדים. החברה שפרסמה הודעה על הפיטורים שלא ציינה מהו שיעור כוח האדם שיקוצץ.
לפי הנתון האחרון שיצא מהחברה על כוח האדם, מספר העובדים בסוף 2021 עמד על 4,400. בה בעת, בסבירות גבוהה מספרם ירד במהלך 2022 לנוכח מאמצי ההנהלה להפחית את עלויות התפעול. בהתאם, מדובר הפעם בקיצוץ של 7%-10% מהעובדים, שמחציתם נמצאים בארה"ב.
מניית החברה נסחרת קרוב לשפל של כל הזמנים, סביב שווי של 1.2 מיליארד דולר לחברה, שרק לפני שלוש שנים חלמה על שווי של 50 מיליארד דולר.
לפיטורים לא צפויה להיות השפעה על עובדי וויוורק בישראל. חללי העבודה של החברה בישראל מתופעלים בזיכיון על ידי חברה בת של חברת הנדל"ן אמפא שמעסיקה 90 עובדים.
במקביל להודעה על הפיטורים פרסמה וויוורק הודעה על מועד פרסום הדוחות הכספיים, שאמורים להיות מעט טובים מהתחזיות על פי הערכתה. בחברה לא מנמיכים בשלב זה את התחזיות ל-2023 ומסבירים את הפיטורים בצורך להתאים את מבנה העלויות למספר הנכסים החדש שלה ואופטימיזציה של חוזי השכירות.
בדו"ח הכספי האחרון שפורסם לפני כשלושה חודשים, עידכנה וויוורק כי הורידה את הוצאות תפעול הנכסים שלה בקצב שנתי של 600 מיליון דולר וכן שקיצצה אתת הוצאות ההנהלה והכלליות השנתיות ב-1.7 מיליארד דולר.
וויורק יצאה מ-230 חוזים ברחבי העולם מתחילת 2020 עד אמצע 2022. חרף הצעדים וויוורק היא עדיין חברה מפסידה, כאשר לצד קצב הכנסות רבעוני של כ-800 מיליון דולר, עלות תפעול הנכסים עומדת על כ-730 מיליון דולר. לכך מצטרפות עלויות מטה של וויוורק עצמה והוצאות נוספות, מה שמעביר אותה להפסד של יותר מחצי מיליארד דולר מדי רבעון ותזרים שלילי מפעילות.