סגור
מכרה של חברת אנגלו אמריקן בדרום אפריקה
מכרה של אנגלו אמריקן בדרום אפריקה (צילום: בלומברג)

אנגלו אמריקן דוחה הצעת הרכש של BHP: "אופורטוניסטית"

החברה האוסטרלית, הגדולה בעולם בתחומה, הציעה לרכוש את יריבתה הבריטית בעסקה בהיקף 39 מיליארד דולר; באנגלו אמריקן דחו את ההצעה, בנימוק כי המחיר נמוך מדי וכי היא כוללת "סיכונים משמעותיים"

חברת הכרייה הבריטית אנגלו אמריקן דחתה את הצעת הרכישה של יריבתה BHP, בהיקף כ-39 מיליארד דולר, בנימוק כי המחיר המוצע נמוך מדי, וכי אינה אטרקטיבית עבור בעלי המניות שלה.
BHP האוסטרלית, חברה הכרייה הגדולה בעולם, הודיעה אתמול כי היא מציעה 0.7097 מניות שלה עבור כל מניה של אנגלו, כדי להרחיב את תיק מכרות הנחושת שלה. אם תצא לפועל - זו תהיה אחת העסקאות הגדולות בתעשייה מזה שנים.
מניית אנגלו זינקה אתמול ב-16% בבורסה בלונדון לשווי חברה של 34.2 מיליארד דולר.
יו"ר אנגלו אמריקן, סטיוארט צ'יימברס, אמר היום כי הצעת BHP "אופורטוניסטית", ואינה מעריכה כראוי את הפוטנציאל של החברה. עוד ציינו בחברה הבריטית כי ההצעה כוללת "סיכונים משמעותיים ואי ודאות".
הביקוש לנחושת צפוי לזנק עקב ההתרחקות העולמית מדלקים מאובנים. המתכת נמצאת בשימוש רב בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת ובכלי רכב חשמליים.
ההצעה של BHP לאנגלו מגיעה שנה לאחר שחברת הכרייה ממלבורן השלימה השתלטות של 6.3 מיליארד דולר על המתחרה האוסטרלית עוז מינרלס (Oz Minerals), וכך הגדילה את החשיפה שלה לנחושת.