סגור
צעדת סטודנטים פרו פלסטינים ב אוניברסיטת קולומביה 29.4.24
צעדת סטודנטים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה, לאחר הדד-ליין (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)

המוחים בקולומביה מסרבים להתפנות למרות הדד-ליין; הפגנה גם בסורבון

הנהלת קולומביה קראה לסטודנטים להתפנות עד 21:00 שעון ישראל או להסתכן בהשעיה - ואולם עשרות מוחים נשארו במאהל; במקביל נערכה היום הפגנה גם באוניברסיטת פריז, המשטרה התערבה

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב: הסטודנטים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה מסרבים לפנות את מאהל המחאה - למרות שחלף מועד האולטימטום העדכני (21:00 שעון ישראל) שהציבה ההנהלה לפינויו. בהנהלה הודיעו כי סטודנטים שלא יפנו את המאהל - יושעו.
הסטודנטים המוחים קיימו הצבעה, בה הוחלט ברוב גדול להישאר במאהל. לדבריהם, ""הודענו לאוניברסיטה שאנו מוכנים להחריף את המאבק שלנו, אם היא לא תאמץ סטנדרטים בסיסיים של התנהגות במו"מ".
לפי "ניו יורק טיימס", במאהל נותרו במועד האולטימטום כ-80 אוהלים, ובהם כ-60 מוחים. לאחר ההפגנה המפגינים קראו קריאות כגון "תשוחרר פלסטין" ו"קולומביה, את לא יכולה להסתתר, את מתעשרת מרצח עם".
מוקדם יותר היום שלחה נשיאת קולומביה, מינוש שפיק, מכתב לקהילת האוניברסיטה שבו עדכנה את חבריה במגעים עם הסטודנטים הפרו-פלסטינים - במסגרתם הציעה להשקיע כספים בעזה, בעוד לא יוסרו השקעות מישראל.
1 צפייה בגלריה
הפגנות סטודנטים פרו פלסטינים ב סורבון צרפת 29.4.24
הפגנות סטודנטים פרו פלסטינים ב סורבון צרפת 29.4.24
ההפגנה בסורבון, היום
(צילום: EPA/MOHAMMED BADRA)
לדבריה, "האוניברסיטה הציעה להשקיע בבריאות ובחינוך בעזה, לרבות תמיכה בהתפתחות הגיל הרך ותמיכה בתלמידים וחוקרים עקורים", כתבה במכתב. לטענתה, "יש רעיונות חשובים שעלו מהדיאלוג הזה, ואנו מתכננים לחקור את המשך העיסוק בהם בעתיד". היא כאמור הבהירה כי "בעוד שהאוניברסיטה לא תמכור (השקעות - ד"א) מישראל, האוניברסיטה הציעה להגיע ללוח זמנים מזורז לבחינת הצעות חדשות של הסטודנטים על-ידי הוועדה המייעצת להשקעות באחריות חברתית, הגוף שדן בענייני הסרת השקעות".
אמנם קולומביה עומדת במרכז ההפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים בארה"ב, אך גם באוניברסיטאות אחרות מתקיימות הפגנות ונעשו ניסיונות להקים מאהלי מחאה. בין השאר, המשטרה עצרה היום כמה סטודנטים באוניברסיטת ג'ורג'יה, לאחר שניסו להקים מאהל מחאה. באוניברסיטת וירג'יניה טק עצרה המשטרה כ-90 מוחים, מהם 50 סטודנטים, לאחר שהחלו בהקמת מאהל על המדשאה בקמפוס.
בתוך כך, ההפגנות הגיעו גם לאירופה: באוניברסיטת פריז (סורבון) פינתה המשטרה הצרפתית כמה עשרות סטודנטים שניסו להקים מאהל מחאה בחצר הראשית. לורליה פריג'ו, סטודנטית לתואר שני בסורבון שהצטרפה להפגנה מחוץ לאוניברסיטה, אמרה לסוכנות AP כי המשטרה השתמשה בכוח כדי לפנות סטודנטים מהחצר - בלי לתת להם הסבר.