סגור
מטה פיליפס אמסטרדם הולנד
מטה פיליפס באמסטרדם (צילום: ויקיפדיה)

פרשת המכשירים לטיפול בדום נשימה בשינה: פיליפס תשלם 1.1 מיליארד דולר בארה"ב

החברה תשלם את הסכום כדי להסדיר תביעה בארה"ב, לאחר שב-2021 ביצעה ריקול ל-15 מיליון מכשירים שהכילו קצף פוליאסטר, שלפי החשש עלול לגרום לסרטן; עם זאת במסגרת ההסדר, פיליפס לא תודה באשמה או תיקח אחריות

ענקית הציוד הרפואי ההולנדית פיליפס תשלם 1.1 מיליארד דולר ליישוב תביעה בארה"ב הנוגעת לריקול של מכשירים לטיפול בדום נשימה בשינה, כך לפי אתר CNBC.
פיליפס ביצעה ב-2021 ריקול ל-15 מיליון מכשירי שינה שהכילו קצף פוליאסטר, שלפי החשש עלול לגרום לסרטן. לפי הודעת החברה, היא הקצתה ברבעון הראשון 1.1 מיליארד דולר לתשלום פיצויים בנושא. עוד הוסיפה כי ההסדר יביא לסיום חוסר הוודאות בחברה סביב התביעה. עם זאת במסגרת ההסדר, פיליפס לא תודה באשמה או תיקח אחריות. הכסף מיועד למטופלים שטענו כי השימוש במכשיר פגע בבריאות שלהם.
"בטיחות המטופלים ואיכות המכשירים היא בראש סדר העדיפויות שלנו, ונקטנו בצעדים חשובים לפתירת ההשלכות מהריקול", מסר מנכ"ל פיליפס רוי ג'ייקובס. "התיקון של מכשירי השינה למטופלים כמעט והושלם, ותוצאות הבדיקות עד כה מצביע על כך שהשימוש במכשירים הללו לא צפוי לגרום נזק לבריאות. אנחנו מתחרטים על החששות שהמטופלים חוו".
לפי האנליסט חסן אל ווקיל מברקליס סכום הפיצויים היה נמוך בסופו של דבר מכפי שהעריכו, כשהתחזיות הגרועות ביותר עמדו על סכום של כ-10 מיליארד יורו. ההסדר "מגביל את הסכום ומביא לסיום את חוסר הוודאות סביב הליטיגציה", הוסיף.
החברה דיווחה היום (ב') על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, הכוללות הכנסות של 4.4 מיליארד דולר וצמיחה של 2.4% במכירות הזהות. עם זאת, עבור התקופה נרשם הפסד של 1.07 מיליארד דולר, זאת בין השאר בשל הקצאת הסכום המיועד להסדר.
בעקבות הפרסום זינקה המניה ב-33% לרמתה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2022.