סגור
מטה גוגל
מטה גוגל (צילום: Shutterstock)

ארגון מחדש בגוגל: פיטרה 200 עובדים מחטיבת הליבה

על פי CNBC, הפיטורים הם חלק מארגון מחדש שיכלול העברת חלק מהתפקידים להודו ולמקסיקו. לפחות 50 מהמפוטרים עבדו כמהנדסים במשרדי החברה בסאניוויל, קליפורניה

גוגל פיטרה בסוף החודש שעבר כ-200 עובדים בצוותי ה"ליבה" שלה, זאת במסגרת ארגון מחדש שיכלול העברת חלק מהתפקידים להודו ולמקסיקו, כך לפי דיווח ב-CNBC. הפיטורים יצאו לדרך זמן קצר לפני 25 באפריל, אז פרסמה ענקית הטכנולוגית את תוצאות הרבעון הראשון.
באתר של גוגל מגדירים את חטיבת הליבה (Core unit) כזו שאחראית לבניית היסודות הטכניים מאחורי מוצרי הדגל של החברה ולשמירה על ביטחונם של המשתמשים. צוותי הליבה כוללים יחידות טכניות מרכזיות ביניהן טכנולוגיית מידע, צוות פיתוח פייתון, תשתיות טכניות, פלטפורמות לאפליקציות ועוד תפקידי הנדסה.
לפי הדיווח, לפחות 50 מהמפוטרים עבדו כמהנדסים במשרדי החברה בסאניוויל, קליפורניה. עם זאת, חלק מהצוותים יאיישו מחדש תפקידים דומים במקסיקו ובהודו.
עזים חוסיין, סגן נשיא ב- Google Developer Ecosystem עדכן בשבוע שעבר את הצוות שלו במייל על הפיטורים. בפגישה עם העובדים הוא אמר כי זה הקיצוץ הנרחב ביותר המתוכנן השנה בצוות. "אנחנו מתכוונים לשמור על דריסת הרגל העולמית הנוכחית שלנו תוך הרחבת כוח האדם במיקומים עם צמיחה גבוהה, כך שנוכל לפעול קרוב יותר לשותפים ולקהילות המפתחים שלנו", כתב במייל.
הפיטורים חלים גם על צוותי המנהל והגנת המידע, שעומדים במרכז הביקורת הרגולטורית נגד החברה, זאת במיוחד לנוכח ההתמקדות של מחוקקים ברחבי העולם בפיקוח על ההתפתחויות ב-AI.
אלפבית, החברה האם של גוגל, הודיעה בסוף השנה שעברה על כוונתה לקצץ 12 אלף משרות, המייצגות 6% מכוח העבודה, זאת בעקבות האטה בשוק הפרסום המקוון. אף שחלה התאוששות לאחרונה בשוק, בחברה המשיכו השנה בפיטורים. כך, באפריל הודיעה סמנכ"לית הכספים רות פורת על ארגון מחדש בחטיבת הפיננסים, שיכלול פיטורים והעברת תפקידים לבנגלור ולמקסיקו סיטי. בדומה, פראבהאקר ראגהאוון, המנהל את חטיבת מנוע החיפוש, הודיע במרץ לעובדים כי החברה מתכוונת להקים צוותים בשווקים מרכזיים כמו הודו וברזיל, שבהם כוח העבודה זול יותר מאשר בארה"ב.
בכל זאת, סבב הפיטורים הנוכחי מגיע בעוד שהחברה דיווחה על עלייה של 15% בהכנסות ברבעון הראשון לעומת השנה שעברה, והודיעה כי תחלק לראשונה דיבידנד.
בגוגל אישרו את הפיטורים, ודובר החברה מסר כי העובדים יוכלו להגיש מועמדות למשרות פתוחות בתוך החברה. "כפי שכבר אמרנו, אנחנו משקיעים בצורה אחראית בסדרי העדיפות הראשיים של החברה ובהזדמנויות המשמעותיות הממתינות לנו בהמשך", מסר הדובר. "חלק מהצוותים שלנו ערכו שינויים כדי להפוך ליעילים יותר ולעבוד בצורה טובה יותר, הסירו שכבות והתאימו את המשאבים שלהם לסדרי העדיפויות בהתאם למוצרים הגדולים ביותר שלהם".