סגור
במבה מפעל אסם ב קרית גת
מפעל במבה. החשמל יגיע משדות סולאריים (צילום: אלברטוס)

אסם תרכוש מ-EDF Renewables ישראל חשמל ירוק ב־300 מיליון שקל

חברת המזון השלישית בגודלה בארץ חתמה עם חברת האנרגיה המתחדשת על הסכם לאספקת חשמל ל-10 שנים. במסגרת ההסכם החל מ-2026 תצרוך חברת המזון עבור כלל מפעליה ואתריה חשמל ירוק משדות סולאריים ייעודיים עם מתקני אגירה

אסם נסטלה, חברת המזון השלישית בגודלה בארץ, חתמה עם EDF Renewables ישראל על הסכם לאספקת חשמל ממקורות מתחדשים. במסגרת ההסכם חברת המזון תצרוך עבור כלל מפעליה ואתריה חשמל ירוק משדות סולאריים ייעודיים עם מתקני אגירה.
אספקת החשמל מהשדה הסולארי לאתרי החברה צפויה להתחיל בשנת 2026, כאשר ההסכם הוא לתקופה של עשר שנים שבמהלכן תרכוש חשמל ירוק בהיקף של כ־300 מיליון שקל. המהלך יאפשר הקמת שדות סולאריים מחוץ לאתרי הקבוצה והפקת 100% מתצרוכת החשמל של אתרי הייצור, מה שיוביל להפחתה מיידית של 30 אלף טונות גזי חממה.
כבר היום החברה משלבת יריעות סולאריות המותקנות על מרבית משאיות החברה בצי הלוגיסטי שלה, והיא עומדת ביעד שקבעה לעצמה לשנת 2020 לאפס הטמנת פסולת בכל מפעליה. המפעל בשדרות ומפעלי במבה, טבעול וצבר בקריית גת עברו לשימוש בגז טבעי במקום סולר ומזוט, ועד תום השנה הבאה כל אריזות מוצריה יהיו עשויות מחומרים הניתנים למיחזור או לשימוש חוזר ויצומצמו למעלה מ־800 טונות של חומרי אריזה.
אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם נסטלה ישראל, מסר: "קבענו לעצמנו יעדים ברורים, הפחתה של 20% עד תום 2025, הפחתה של 50% עד 2030 ואפס טביעת רגל פחמנית עד 2050. סך כל ההשקעה של אסם נסטלה למען הסביבה תסתכם עד תום 2025 בכ־100 מיליון שקל".