$
בארץ

"הקטע הצפוני בכביש 6 יעלה את ערך הנכסים"

מנתוני לשכת שמאי המקרקעין עולה כי פתיחת הקטע הצפוני של הכביש תעלה את מחירי הנכסים בזכרון יעקב וביקנעם ב-10%-15%. מדובר בעיקר במחירי הפרויקטים החדשים, אולם גם שוק היד שנייה ייהנה מהן

דותן לוי 11:1809.07.09

פתיחת מחלף תות - הקטע הצפוני ביותר של כביש 6 - ב־20 ביולי תגרום עליית מחירים של נכסים בזכרון יעקב, היישוב הסמוך למחלף, בשיעור של 10%-15%. כך מעריכה לשכת שמאי המקרקעין. ההערכות מסתמכות על נתונים שאספה הלשכה בשנה האחרונה על מחירי נכסים ביישובים הסמוכים לכבישי רוחב ומחלפים בכביש 6.

 

מדובר בעיקר בעליות מחירים בפרויקטים החדשים, ושוק היד שנייה ייהנה מעליות מחירים נקודתיות של עד 10%. בלשכה מעריכים כי חיפה לא תיהנה מפתיחת הכביש, אך יישובים שנמצאים על קו התפר בין המחלף החדש לחיפה ולגליל התחתון - שיקצר בכשליש את משך הנסיעה לגוש דן - ייהנו מעליית מחירים של 8%-10% בממוצע. מדובר ביישובים כגון רמת ישי, קריית טבעון, טבעון ותמרת.

סילבן שלום סילבן שלום צילום: אלכס קולומויסקי

 

יואב איתיאל, מבעליה של סוכנות התיווך "בראל נכסים", הסביר כי רוב רוכשי הדירות אינם מאמינים שיהיו שיפורים של ממש בתשתיות, אך כאשר פתיחת הכביש החדש קרובה, ההיבט התחבורתי בהחלט מתומחר במחיר הנכסים בזכרון יעקב.

 

"אנו מציינים זאת בפני הלקוחות, שרובם מגיעים מאזור השרון ומהמרכז ורובם ממשיכים לעבוד במרכז", אמר איתיאל. הוא מעריך כי ביקוש נוסף יגיע גם מכיוונים בלתי צפויים, כגון אנשים שייחשפו לאזור זה של הארץ, שנחשב מרהיב ביופיו, בעת הנסיעה בקטע החדש, וייווכחו כי זכרון יעקב אינה רחוקה ממרכז הארץ.

 

ההסתמכות על עורק תחבורה זה משתקפת גם בנתוני המכירות של פרויקט טראס בגבעת עדן. בקרב הרוכשים בפרויקט ביוני האחרון בלטו משפחות של עובדי הייטק מחיפה ומהשרון. יוסי שושני, מנהל השיווק בפרויקט, אמר כי הרוכשים ציינו את פתיחת מחלף תות כגורם מכריע בהחלטתם לרכוש דירה בזכרון יעקב. "הנגישות לעורקי התחבורה הראשיים באזור", הסביר, "ופתיחתו הקרובה של החלק הצפוני של כביש 6 מאפשרות להם להגיע מהר לאזורי ההייטק בגוש דן ובחיפה".

 

סילבן שלום: יש להוריד את מחיר הנסיעה בקטע

 

במשרד לפיתוח הנגב והגליל זעמו בעקבות פרסום "כלכליסט" כי תעריפי הנסיעה בקטע 18 של כביש 6 (הקטע הצפוני החדש) יהיו גבוהים במידה משמעותית ממחיר הנסיעה בקטעי הכביש באזור המרכז. סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה המשמש גם שר לפיתוח הנגב והגליל, פנה למנכ"ל חברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, ולמשרד התחבורה, בדרישה להשוות את תעריפי הנסיעה לאלתר. "אנו צריכים לעודד אנשים להגיע לגליל ולצפון, אך בפועל אנחנו מייקרים את הנסיעה בקטע זה ופוגעים דווקא באלו שאנחנו רוצים לסייע להם", אמר השר שלום ל"כלכליסט". קטע 18 הוא היחיד שיחושב כמקטע נפרד ולכן הנסיעה בו תהיה משתלמת גם לתושבי האזור שמעוניינים לנסוע מרחקים קצרים, לעומת קטעים אחרים של הכביש שבהם מחושב התשלום לפי מינימום של שלושה קטעים.

 

מנכ"ל דרך ארץ, אודי סביון, מסר בתגובה לדברים, כי "חשוב לזכור, ש-80% מהנוסעים בכביש 6 הם מנויים. כביש חוצה ישראל כשמו כן הוא - אינו מיועד לנסיעה בקטעים קצרים, אלא למרחקים ארוכים. על פי תחשיבים שלנו, מתוך כלל הנוסעים בקטע הכביש החדש, רק 10% ייסעו בו כקטע בודד, מתוכם רק 20% הם נוסעים מזדמנים, כך שמדובר בפלח מאד מצומצם מתוך נפח התנועה הכולל הצפוי בכביש.

 

"בנוסף, מתוך 11 השקלים שייגבו עבור נסיעה בקטע זה מהנוסע המזדמן, 7 שקלים הם עבור דמי גביה שאנו מחויבים להם על פי חוק. רכב שייסע בקטע כביש נוסף, לא יחויב בדמי גביה פעם נוספת, כך שהתוספת שלו לקטע הצפוני תעמוד על 4 שקלים בלבד", מסר סביון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x