סגור
שכונת ה פארק ב באר שבע
באר שבע מתחדשת (אילוסטרציה) (צילום: הרצל יוסף)

באר שבע: הופקדה תוכנית לבניית 840 יח"ד, מסחר ותעסוקה, באזור המלאכה הישן

מדובר בפרויקט חלוצי, שהוא חלק ממגמה להסב את אזור המלאכה והתעשייה הקלה הקיים, שנמצא בסמוך, לאזור מעורב שימושים, "מוטה מגורים". על פי התוכנית ייבנו בכל אזור המלאכה עד 2,600 יחידות דיור

הוועדה המחוזית דרום הודיעה אתמול (ג') על אישורה להפקדה של תוכנית לבניית שכונת מגורים חדשה בבאר שבע, שתאפשר חיבור של שכונת נווה נוי, העיר העתיקה ומתחם הסינמה סיטי, כמו גם קישור לכיוון התחנה המרכזית והשוק.
התוכנית, המכונה "נויה על הנחל", מתפרסת על שטח של 38 דונם, מציעה בניית 840 יח"ד, כולל שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות, ואף מקצה שטח להקמת בית ספר. יש להבהיר כי מדובר בפרויקט חלוצי, שהוא חלק ממגמה להסב את אזור המלאכה והתעשייה הקלה הקיים, שנמצא בסמוך, לאזור מעורב שימושים, "מוטה מגורים". לפי התוכניות, יבנו בכל אזור המלאכה עד 2,600 יח"ד.
נוסח החלטת הוועדה המחוזית מעיד על השינוי שעובר מרכז העיר באר שבע: "הוועדה סבורה כי מתחם מעורב שימושים, כמוצע בתוכנית, יעודד יצירה של אקוסיסטם מקומי אשר יתרום לצמצום היוממות אל מחוץ לשכונה והעיר".
התוכנית מציעה מגוון טיפוסי בניינים שכולל בעיקר בנייה מרקמית עד 7 קומות, אך גם בנייה גבוהה נקודתית שתגיע לגובה של 30 קומות. השטח הממוצע הכללי של הדירות 100 מ"ר. 70 יח"ד תהיינה להשכרה וייבנו במגרש ייעודי. לפי מסמך הוראות התוכנית, מגישי התוכנית, כלומר, היזמים, הם פרטיים וביניהם דורון שגיב ויאיר רבינוביץ', דוד זגדון ובנציון מרקוביץ'. התכנון הוא של משרד גיורא גור אדריכלים.
בדצמבר 2022 הופקדה בוועדה המחוזית דרום התוכנית להתחדשות העיר העתיקה בבאר שבע. התוכנית מציעה תוספת של כ-3,700 יח"ד ל-440 הקיימות ועוד 400,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. רצף תוכניות ההתחדשות, הן של אזור המלאכה והן של העיר העתיקה, משקף את המהפך שעוברת העיר באר שבע.
רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע ציין כי מתחם המלאכה יעבור בשנים הקרובות מהלך משמעותי של התחדשות עירונית: "המתחם יהווה מנוע צמיחה של העיר והאזור כולו ובכוונתנו להמשיך ולקדם תוכניות דומות במתחם עם מנהל התכנון ועם יזמים על מנת להמשיך ולחזק את מעמדה של העיר באר שבע כמטרופולין הדרומי".