סגור
ישראל רייף יו"ר אפקון החזקות יו"ר ומנכ"ל חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן
ישראל רייף יו"ר שלמה נדל"ן (צילום: תומי בהרפז)

מהעסקאות המהירות והרווחיות של שלמה נדל"ן: מכרה קרקע ברווח של 26 מיליון שקל

חברת הנדל"ן מכרה קרקע בגדרה ב-76 מיליון שקל, שנה וחצי מאז שרכשה אותה במסגרת מכרז של רמ"י; אחרי מס והוצאות צפוי להסתכם הרווח ב-17.5 מיליון שקל; בעבר ביצעה מספר עסקאות בהן הרוויחה מהשבחת הקרקע בזמן קצר, בין היתר באזור התעשייה סגולה ובקריית מטלון

חברת ש.י.ר שלמה נדל"ן בבעלות משפחת שמלצר מקבוצת שלמה, מכרה קרקע בגדרה בתמורה ל-76 מיליון שקל, רק כשנה וחצי לאחר שרכשה אותה. המכירה בוצעה במחיר הגבוה בכ-26 מיליון שקל מעל המחיר ששילמה החברה במכרז שנחתם בסוף 2022.
הקרקע ממוקמת בסמוך למפעלי כנות, למחלף גדרה ולכבישים 7 ו-40. היא משתרעת על שטח של כ-13.3 דונם והיא בייעוד של תעשיה ולוגיסטיקה. על פי החברה, הקרקע רשומה בספרים לפי שווי של כ-52.5 מיליון שקל, כך שהרווח אחרי מס והוצאות צפוי להסתכם בכ-17.5 מיליון שקל. תיווך בעסקה דרור איתן.
מחיר הרכישה של שלמה נדל"ן נחשב בעת הזכיה במכרז כנמוך לאזור זה. המחירים הנהוגים באזור עמדו על כ-5.5-6 מיליון שקל לדונם, ואילו שלמה נדל"ן רכשה את הקרקע ב-2022 בתמורה לכ-3.7 מיליון שקל לדונם. המחיר בעסקה האחרונה משקף את המחירים הרגילים לאזור, כ-5.7 מיליון שקל לדונם.
לשלמה נדל"ן יש היסטוריה של עסקאות מהירות בקרקעות שנרכשו על ידי החברה ומומשו בתוך זמן קצר יחסית. ב-2018 נרשמה עסקה שמזכירה במאפייניה את זו שבוצעה כעת, כאשר שלמה נדל"ן מכרה נכס באזור התעשייה סגולה בפתח תקוה בתמורה ל-49 מיליון שקל. הנכס נרכש על ידה רק חודשים ספורים קודם לכן בתמורה ל-41.5 מיליון שקל.
בשנת 2020 דיווחה החברה על רכישת 26 דונם במספר מגרשים באזור התעסוקה קריית מטלון מחברת התקשורת ECI טלקום בתמורה ל-156 מיליון שקל. שלמה נדל"ן החזיקה את מתחם ECI במשך קצת יותר משנתיים ובתחילת 2022 מכרה אותו לחברת הנדל"ן אשטרום תמורת 218 מיליון שקל ורשמה רווח של 25 מיליון שקל, אחרי מס.
דוגמה נוספת לעסקה מהירה יחסית היא של שלמה ביטוח גם היא מקבוצת שלמה. בשנת 2022 החברה מכרה מגרש בשטח 35 דונם באזור התעשייה באשקלון ליבואנית הרכב - קבוצת סמלת, בתמורה ל-103.5 מיליון שקל. הקרקע נרכשה על ידי החברה ב-2017 בכ-35 מיליון שקל.
שלמה נדל"ן פועלת במספר תחומים מרביתם בנדל"ן המניב. החברה מחזיקה במספר מבני משרדים ומרלו"גים, כולם באזור המרכז, כמו כן לחברה פעילות בחו"ל והיא מחזיקה במספר מלונות מבני משרדים ומסחר. בנוסף, לחברה פעילות בתחום ההתחדשות עירונית והיא מקדמת מספר פרויקטים של פינוי בינוי. בעלת השליטה בחברה היא עתליה שמלצר אלמנתו של שלמה שמלצר, ויו"ר הקבוצה הוא בנה אסי שמלצר. יו"ר שלמה נדל"ן הוא ישראל רייף.