סגור
שקל דולר שקלים דולרים מט"ח
שקלים ודולרים (צילום: Igal Vaisman / Shutterstock)

הדולר מתחזק לאחר נתוני הגירעון המדאיגים - נסחר ב-3.74 שקלים

הדולר עולה ב-0.8% מול המטבע המקומי, היורו עולה בשיעור דומה ונסחר בסביבת 4.01 שקלים; הגירעון ב-12 החודשים האחרונים עמד בסוף אפריל על 7%, בפער מהתקרה שנקבעה בתקציב; הבנק האנגלי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי, על 5.25% 

השקל מאבד גובה בשוק המט"ח המקומי, שממשיך לעקוב אחר האירועים הבטחוניים והדיווחים על עסקה אפשרית להשבת החטופים. הדולר עולה ב-0.8% ביחס לשערו היציג אתמול, ונסחר ב-3.74 שקלים. היורו עולה בשיעור דומה לסביבת 4.01 שקלים.
ברקע למסחר, נתוני הגירעון המדאיגים - לפי נתונים שיצאו היום, הגרעון ב-12 החודשים האחרונים הגיע בסוף חודש אפריל לרמה של 7%, מול 6.6% בחודש מרץ. לפי חוק התקציב, תקרת הגרעון לסוף שנת 2024 עומדת על 6.6%.
ביום רביעי הבא יתפרסמו בישראל נתוני האינפלציה של חודש אפריל (מייד לאחר חופשת יום העצמאות). מדד המחירים של אפריל, שצפוי להיות גבוה יחסית - עלייה של יותר מ-0.5% לפי התחזיות - יהיה האחרון שיפורסם לפני החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל, ב-27 במאי.
הבנק הבריטי הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי על 5.25%. הפאונד יורד ב-0.3%, נסחר ב-1.246 דולר, היורו יורד ב-0.2%, על 1.072 דולר.
האינפלציה באנגליה עמדה במרץ על 3.2% ואינפלציית הליבה (ללא אנרגיה, מזון, משקאות אלכוהוליים ומוצרי טבק) עמדה על 4.2%. בה בעת, אינפלציית השירותים, המשקפת את שוק התעסוקה החזק והעלאות השכר, טיפסה ב-6%.
לפי התחזיות, מדד המחירים של אפריל שעוד לא פורסם באנגליה צפוי להיות נמוך במיוחד, קרוב ל-2%, בשל ירידה שנתית חדה במחירי האנרגיה ביחס לאפריל שעבר. אם אכן המדד יעמוד על 2%, היעד של הבנק האנגלי, הלחץ הציבורי להורדת ריבית ילך ויגדל.
נכון להיום, המשקיעים בבריטניה מעניקים סיכוי של 80% להורדת ריבית ראשונה בחודש אוגוסט – הסיכוי להורדה מוקדמת יותר, בישיבת הבנק האנגלי בחודש יוני, עומדת על 50%.
ובמקביל, יום שלישי של נסיגה במטבע היפני - הדולר עולה ב-0.3% ל-155.91 ין לדולר. בשבוע שעבר הממשלה היפנית התערבה בשוק כדי לבלום את הנסיגה במטבע - אף שעד כה לא יצאה הודעה רשמית על ההתערבות. הסחורים מעריכים כי הרשויות מכרו מט"ח בהיקף של 60 מיליארד דולר במטרה לחזק את הין, לאחר שהידרדר בשני שעבר עד לסביבת 160 ין לדולר, שפל של 34 שנה.