סגור
מבחן רכב זיקר איקס וידאו
מכונית זיקר איקס (צילום: טל סער)

זיקר: מכוונים לשווי של עד 5.13 מיליארד דולר בהנפקה בארה"ב

יצרנית הרכב החשמלי הסינית צפויה לצאת להנפקה ראשונית לציבור בוול סטריט, ומעוניינת לגייס עד 367.5 מיליון דולר; בעלי מניות ומשקיעים חיצוניים, ובהם חברת מובילאיי, הביעו עניין ברכישת מניות בסכום של עד 349 מיליון דולר

יצרנית הרכב החשמלי הסינית זיקר הודיעה אתמול (ו') שהיא מכוונת לשווי של עד 5.13 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית לציבור הצפויה לה בארה"ב. מדובר בהנפקה הגדולה הראשונה של חברה סינית בארה"ב מזה יותר משנתיים.
זיקר מעוניינת לגייס עד 367.5 מיליון דולר ע"י מכירת 17.5 מיליון מניות (ADS) שמחירן נע בין 18 ל-21 דולר.
ההנפקה צפויה לבחון את תיאבנותם של המשקיעים להשקעה בחברות סיניות, בהינתן הימשכות המתח בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם בנוגע לסחר, קניין רוחני ועתידה של טייוואן.
בשש הנפקות של חברות סיניות ברבעון הראשון של 2024 גויסו 46.9 מיליון דולר, כך על פי מידע של אתר Dealogic. זאת לעומת 428 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הסכסוך המתמשך בין ארה"ב לסין, שמתווסף ללחץ שמפעילה בייג'ינג על כמה מחברות הסטארט-אפ הגדולות שלה, מנעו מחברות סיניות נוספות מלנסות להנפיק עצמן בארה"ב. אך בייג'ינג ריככה את עמדתה והוציאה שורה של חוקים שמטרתם להחיות את ההנפקות הללו.
הערכת השווי האחרונה של זיקר עמדה על 13 מיליארד דולר, לאחר סיבוב גיוסים בפברואר שעבר. הסיכונים שציינה בפני המשקיעים כוללים את השפעת הממשלה הסינית על עסקיה, ותחרות עזה בשוק הרכבים החשמליים הסיני.
מספר בעלי מניות קיימים ומשקיעים חיצוניים, כולל ג'ילי אוטו, מובילאיי ו-CATL, הביעו עניין ברכישת מניות בסכום של עד 349 מיליון דולר. גולדמן זאקס ומורגן סטנלי נמנים על חתמי ההנפקה. הנפקה מוצלחת עבור זיקר תוסיף ליציבות חברות הרכב הנסחרות שבידי ג'ילי אוטו, שהיא גם החברה האם של וולוו ופולסטאר אוטומוטיב.