סגור
תושבים ב סן פרנסיסקו ארה"ב משחיתים רכב אוטונומי רובוטקסי של וויימו חברה בת של אלפבית
התושבים בועטים ברכב האוטונומי (צילום: Michael Vandi/ via REUTERS)

בסן פרנסיסקו זועמים על נסיעות ברכבים אוטונומיים: תושבים הציתו מכונית של WAYMO

במהלך אירוע שהתקיים לפני יומיים ברחובות העיר הקיפו תושבים זועמים מכונית יגואר חשמלית ואוטונומית של WAYMO, חבטו בה, ניפצו את שמשותיה ולבסוף העלו אותה באש. WAYMO החלה להפעיל שירותי נסיעה במכוניות אוטונומיות בסן פרנסיסקו בשנה שעברה

הנסיעה האיטית, התאונות, הדריסות ואולי גם הפחד מטכנולוגיה: לתושבי סן פרנסיסקו נמאס מהמכוניות האוטונומיות של חברות שונות שמבצעות ניסויים בעיר. לפי דיווחים בארה"ב, במהלך אירוע שהתקיים לפני יומיים ברחובות סן פרנסיסקו הקיפו תושבים זועמים מכונית יגואר חשמלית ואוטונומית של WAYMO, חבטו במכונית שהיתה ריקה מנוסעים, ניפצו את שמשותיה ולבסוף העלו אותה באש.

WAYMO החלה להפעיל שירותי נסיעה במכוניות אוטונומיות בסן פרנסיסקו בשנה שעברה ולפי פרסומים אף נערכה להרחבת היקף השירות. WAYMO היא חלק מ- ALPHABET שבבעלות גוגל.
לפי דיווחים בארה"ב, רק ביום חמישי האחרון פגעה מכונית אוטונומית של WAYMO ברוכב אופניים בסן פרנסיסקו – ככל הנראה עקב חוסר יכולת של המכונית האוטונומית לעצור בזמן. עם זאת, במקרה של המכוניות האוטונומיות של ג'נרל מוטורס, שפעילותה בסן פרנסיסקו הושעתה לחלוטין, המקרה היה חמור יותר: מכונית של קרוז, שירות ההסעות של היצרנית האמריקאית שבינתיים חדל מפעילות בסן פרנסיסקו לכדה תחתיה הולך רגל וגררה אותו תחת המכונית.