סגור
פרופסור שי דוידאי אוניברסיטת קולומביה
דוידאי. "מוכנים להשתמש במוח היהודי אבל לא לתת לי להיכנס" (צילום: AP)

פרופסור שי דוידאי: כניסתי לאוניברסיטת קולומביה נחסמה

דוידאי מלמד בבית הספר לעסקים באוניברסיטה, ומפגין תמיכה בישראל; בעוד מאות סטודנטים פרו פלסטינים מקימים עיר אוהלים בקמפוס, עליו נאסרת הכניסה למקום; הנהלת המוסד טענה כי לא ניתן לשמור על ביטחונו, ובמקביל חסמה את כרטיסי הכניסה של מפגינים שרצו להביע עמו הזדהות

על פרופסור ישראלי מאוניברסיטת קולומביה, שנחשב למבקר בולט לתגובה להפגנות האנטי ישראליות המתפשטות בקמפוס, נאסר להיכנס אליו לאחר שניסה להוביל תהלוכה פרו ישראלית. על כך מדווח הניו יורק פוסט.
שי דוידאי מלמד בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת קולומביה, ותומך של מדינת ישראל. נאמר לו שכרטיס הזיהוי שלו "נחסם". לעומת זאת, בקמפוס מורנינגסייט הייטס (Morningside Heights), אליו ניסה להיכנס הוקמה עיר אוהלים על ידי כ-200 סטודנטים פרו פלסטינים, שהשתמשו בכרטיסי הזיהוי שלהם כדי להיכנס למתחם. הוא טען שהנהלת המוסד אמרה לו שנאסר עליו להיכנס לקמפוס כיוון שלא ניתן לשמור את ביטחונו.


חסימת כניסתו של דוידאי לקמפוס של האוניברסיטה בה הוא חבר גררה קריאות "בושה" ו"תנו לו להיכנס" מצד מפגינים תומכי ישראל. "יש לי יותר מהזכות הבסיסית כאדם יהודי לשהות בקמפוס, יש לי גם זכות כפרופסור המועסק על ידי האוניברסיטה להימצא בקמפוס, אבל הם חסמו את כרטיס הזיהוי שלי", לדברי דוידאי. הוא ציין את "האירוניה" בכך שכרטיסו עדיין מאפשר לו להיכנס לקמפוס מנהטנוויל של האוניברסיטה, שנמצא בהמשך הרחוב. "נאמר לי ע"י ההנהלה שאוכל להיכנס לקמפוס של בית הספר לעסקים, שבו אני מלמד מחר", הוא אמר, "אז הם מוכנים להשתמש במוח היהודי, אבל לא לתת לאנשים יהודים להיכנס".
הנהלת האוניברסיטה טרם הגיבה למחאה החדשה בקמפוס, ימים לאחר שזימנה את משטרת ניו יורק לפזר מחאה קודמת. סטודנט יהודי מהאוניברסיטה הגיש אתמול תלונה על פשע שנאה למשטרת ניו יורק וטען שהוא נפגע בראשו מאבנים שהושלכו ע"י מפגינים פרו פלסטינים, לאחר שהגיע לשם עם דגל ישראל בשבת בלילה.
רבים מהמפגינים שבאו אתמול לקמפוס כדי להצטרף לדוידאי ולהראות סולידריות עם הסטודנטים היהודים באוניברסיטת קולומביה, נאלצו להישאר גם כן מחוץ לשערי המוסד, למרות שחלקם שהיו ברשותם כרטיסי זיהוי פעילים הצליחו להיכנס.
הכאוס המתגבר באוניברסיטה רק הגביר את הקריאות לנשיאתה, מינוש שפיק, להתפטר בשל הניהול הכושל של המצב. יום לאחר שמנהיגת המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים, אליס סטפניק, דרשה משפיק להתפטר, שאר נציגי הרפובליקנים חתמו על עצומה שהצטרפה לקריאתה.
מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול ביקרה את המצב באוניברסיטה בעקבות פגישה עם שפיק, מועצת העיר ניו יורק ונציגי המשטרה. "ההטרדות והרטוריקה מהזמן האחרון דוחות ומזעזעות", כך פרסמה הוצ'ול באפליקציית X. "לכל סטודנט מגיע להרגיש בטוח".