סגור

נתניהו בתגובה לביידן: "אם נצטרך - נעמוד לבד"; גנץ: "המתקפות על ארה"ב - כפיות טובה"

שלושה חיילים נפצעו בינוני ברפיח;  יירוטים בגליל ונפילה באזור שלומי, לאחר שכטב"ם תקף רכב סמוך לעיר צור ו-4 פעילי כוח רדואן של חיזבאללה נהרגו; ביידן מצהיר לראשונה כי יגביל את הסיוע הצבאי לישראל, אם "תמרה את פיו" ותפתח בפעולה נרחבת ברפיח; גלנט: "אי אפשר להכריע אותנו, יהיה המחיר אשר יהיה"; צה"ל פתח במבצע בשכונת זייתון במרכז הרצועה, כ-25 מטרות הושמדו מהאוויר; צה"ל הורה לבטל את אירועי ההילולה במירון

23:15 - צה"ל הורה לבטל את אירועי ההילולה במירון. דובר צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת המצב בצבא ובתיאום עם הגופים הרלוונטיים הוחלט על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון, בין התאריכים 27-24 במאי 2024, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק ההתגוננות האזרחית. אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף. למרות הביטול בשל הסכנה הביטחונית, ההחלטה הסופית תתקבל לאחר אישור המשטרה או משרד המורשת, שם מתעקשים לקיים את האירוע בצורה מצומצמת. (יואב זיתון)
19:55 - נתניהו בתגובה ראשונה לביידן: "אם נצטרך לעמוד לבד - נעמוד לבד". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראשונה בקולו להחלטת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להציב אולטימטום על משלוח נשק לישראל במידה שזו תיכנס לרפיח: "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים". (איתמר אייכנר)
גנץ, במקביל להודעת נתניהו: "המתקפות על ארה"ב - כפיות טובה". השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ פרסם הודעה מקבילה לראש הממשלה בנימין נתניהו, המתייחסת להחלטת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להציב אולטימטום בנוגע לפעולה ישראלית ברפיח. גנץ ציין כי "השותפות בין ארה"ב לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית. ארה"ב התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ושנובעת משיקולים פוליטיים". (מורן אזולאי)
5 צפייה בגלריה
בני גנץ ו ראש הממשלה בנימין נתניהו מליאת הכנסת כנסת אישור ה תקציב 2024 13.3.24
בני גנץ ו ראש הממשלה בנימין נתניהו מליאת הכנסת כנסת אישור ה תקציב 2024 13.3.24
גנץ ונתניהו
(צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת)
19:15 - צה"ל: שלושה חיילים נפצעו בינוני מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח. דובר צה"ל עדכן כי שלושה חיילי צה"ל נפצעו היום באורח בינוני כתוצאה מפיצוץ פיר ממולכד במזרח רפיח. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
18:15 - צה"ל: 2 כטב"מים יורטו בלבנון, 5 מחבלי חיזבאללה חוסלו. צה"ל עדכן כי במתקפה של חיזבאללה יורטו שני כטב"מים בשטח לבנון, על ידי מטוסי קרב ולוחמי ההגנה האווירית. "זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ. זוהו פגיעות במרחב שלומי, בעקבותיהן פרצה שריפה במרחב, כוחות כיבוי אש פועלים במקום על מנת לכבות את השריפה. אין נפגעים.
לפי הצבא, חמישה מחבלי חיזבאללה חוסלו היום בלבנון - לפי הדיווחים ארבעה מהם חוסלו בהפצצת רכב ליד צור בבוקר. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו גם תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עייתא א-שעב, וכי מוקדם יותר היום כוחות צה"ל ביצעו ירי "להסרת איום" במספר מרחבים בדרום לבנון. (יואב זיתון)
17:45 - כמה כטב"מים יורטו באזור מטולה; פיקוד העורף: "האירוע הסתיים". כמה כטב"מים יורטו במרחב מטולה, בהמשך להתרעות שהופעלו באזור על חדירת כלי טיס עוין. במקביל, פיקוד העורף עדכן בהמשך להתרעות כי "האירוע הסתיים" - מבלי לפרט אם כלי טיס כלשהו יורט. כמו כן, בלבנון דווח כי בכפר אל-חיאם שבדרום המדינה התפוצץ טיל מיירט ששוגר לעבר אחד הכטב"מים שנורו לעבר ישראל. (יאיר קראוס)
17:17 - נפילה באזור שלומי, בחיזבאללה טוענים: "כטב"ם התפוצץ במטולה". נפילה זוהתה באזור שלומי, אחרי האזעקה שהופעלה שם. במקביל, רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה טוענת כי "כטב"ם תקיפה התפוצץ ביעד במטולה". ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שמזוהה עם חיזבאללה, דווח על תקיפה ישראלית בעיירה אל-חיאם בדרום לבנון. (ליאור בן ארי, יאיר קראוס)
17:10 - יירוטים בגליל, בחיזבאללה טוענים למתקפת כטב"מים. כמה יירוטים נרשמו בגליל. רשת "אל-מנאר" של חיזבאללה טענה כי "מטוסים ישראליים ניסו ליירט ללא הצלחה כטב"מים שחצו משטח לבנון בגזרה המזרחית". מדובר ברשת שפועלת מטעם ארגון הטרור שמפעיל לא אחת טרור פסיכולוג, ויש כמובן להתייחס בזהירות לטענות הללו. (ליאור בן ארי, יואב זיתון)
17:04 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין בגליל. סדרת אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו שוב בשורת יישובים בגליל העליון, בין היתר במטולה, מנרה, משגב עם, מרגליות, קריית שמונה, תל חי, מטולה, כפר גלעדי, כפר יובל, מעיין ברוך, בית הלל, יפתח, מלכיה, רמות נפתלי, דישון ובמרכז אזורי מבואות חרמון. (ynet)
14:59 - גלנט במסר לביידן: "אי אפשר להכריע אותנו, יהיה המחיר אשר יהיה". שר הביטחון יואב גלנט התייחס להצהרת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי "לא יספק נשק לישראל אם תפעל ברפיח", ואמר בנאום בטקס "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ממשפחת משרד הביטחון": "אני פונה לאויבינו ולידידינו - אי אפשר להכניע אותנו, נשיג את מטרותינו בצפון ובדרום". הוא הוסיף: "יהיה המחיר אשר יהיה, נבטיח את קיומה של ישראל ונזכור היטב את הציווי עליו חתמנו רק לפני שבוע בטקס יום השואה - "לעולם לא עוד". (יואב זיתון)
14:05 - אונר"א: 80 אלף עזתים נמלטו מרפיח לאחר קריאת צה"ל להתפנות. 80 אלף עזתים עזבו את רפיח ברקע פעולות צה"ל באזור, שבהן ההשתלטות על מעבר רפיח, וקריאת הצבא להתפנות מחלקה המזרחי של העיר. כך מסרה אונר"א, סוכנות האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים. (AFP)
5 צפייה בגלריה
פינוי אזרחים מ רפיח מלחמת עזה
פינוי אזרחים מ רפיח מלחמת עזה
פלסטינים עוזבים את רפיח
(Photo: Ahmad Salem/Bloomberg)
10:24 - תקיפת הרכב בלבנון: מניין ההרוגים עלה ל-4. סקיי ניוז בערבית דיווח כי מניין ההרוגים בתקיפת הרכב באזור צור עלה לארבעה. כלי תקשורת בלבנון דיווחו מוקדם יותר כי ברכב היו פעילי כוח רדואן של חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
9:58 - מפגינים חוסמים משאיות סיוע הומניטרי סמוך למצפה רמון. מפגינים מטעם תנועת "צו 9" חוסמים את משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה באזור מצפה רמון. המפגינים קראו: "מגבירים הילוך, אנחנו רוצים את החטופים בבית. שום סיוע לא עובר - עד שאחרון החטופים חוזר". (אלישע בן קימון)
9:05 - דיווחים בלבנון: הרוגים בתקיפת רכב ליד העיר צור. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי כטב"ם תקף רכב בעיירה באפלייה שבדרום לבנון, סמוך לעיר צור. לפי הדיווח, הכטב"ם ירה יותר מטיל אחד לעבר הרכב, שבו שהו יותר משני אנשים. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי יושבי הרכב נהרגו. (ליאור בן ארי)
5 צפייה בגלריה
רכב שהותקף ב דרום לבנון 9.5.2024
רכב שהותקף ב דרום לבנון 9.5.2024
הרכב שהותקף
8:55 - צה"ל פתח במבצע בשכונת זייתון במרכז הרצועה, כ-25 מטרות הושמדו מהאוויר. כוחות צה"ל, בהובלת אוגדה 99, החלו במבצע באזור שכונת זייתון בעיר עזה שבמרכז הרצועה, במטרה להמשך פירוק תשתיות טרור וחיסול מחבלים. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי במהלך המבצע מטוסי קרב תקפו והשמידו כ-25 מטרות טרור, בהן מבנים צבאיים, מנהרות התקפיות, עמדות תצפית ועמדות צליפה. (יואב זיתון)


8:00 - דיווח: "ישראל הפילה כטב"ם שהיה בדרך לגולן מעל שמי סוריה". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי ישראל הפילה כטב"ם איראני בשמי מחוז דרעא שבדרום-מערב סוריה. לפי הדיווח, הכטב"ם "ככל הנראה לא נורה משטח סוריה והיה בדרכו לרמת גולן". (ליאור בן ארי)
6:40 - ביידן מאיים להפסיק לשלוח לישראל פצצות ופגזים. בהצהרה דרמטית שמעלה לשיא חדש את המתיחות מול ארה"ב, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מאיים בקולו להפסיק לשלוח לישראל פצצות ופגזי ארטילריה - אם זו תפתח בפעולה צבאית נרחבת ברפיח, מעבר למבצע המוגבל יותר שמתנהל כעת ומתמקד רק במעבר רפיח עצמו.

5 צפייה בגלריה
פצצות אמריקאיות פצצה טיל תוצרת ארה"ב 9.5.2024
פצצות אמריקאיות פצצה טיל תוצרת ארה"ב 9.5.2024
פצצות אמריקאיות
בריאיון לרשת CNN שהתפרסם הלילה (בין רביעי לחמישי) אמר ביידן כי פצצות כבדות-משקל, שממשלו כבר מעכב משלוח גדול שלהן, גרמו להרג נרחב של אזרחים ברצועה - ולדבריו אם ישראל תפתח במבצע הנרחב יותר שראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח כל העת להוציא לפועל - הוא לא יהיה מוכן לספק נשק שכזה.
מדובר בהצהרה חסרת תקדים עבור הנשיא הדמוקרטי, שלאורך המלחמה שילם מחיר פוליטי כבד על עמידתו לצד ישראל, ועד כה דחה את הקריאות במחנה הפרוגרסיבי לשקול הגבלה של הסיוע הצבאי לירושלים. ביידן, יש להדגיש, הבהיר בריאיון הלילה כי גם אם ישראל תפתח במבצע ברפיח - הוא ימשיך לספק לה נשק הגנתי, כמו מיירטי כיפת ברזל.

5 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)
6:30 - הותר לפרסום: סמ"ר חיים סבח, לוחם בגדוד 869, נהרג מפגיעת כטב"ם בגליל העליון. סמ"ר חיים סבח בן ה-20 מחולון, לוחם בגדוד 869 באוגדת עוצבת הגליל (91), נהרג מפגיעת כטב"ם במלכיה שבגליל העליון. כך התיר לפרסום דובר צה"ל. (יואב זיתון)
6:26 - בדרך לפשיטה נרחבת בגזרת פרוזדור נצרים: צה"ל תוקף במרכז רצועת עזה. צה"ל תוקף במרכז רצועת עזה כחלק מתחילת פשיטה קרקעית גדולה יחסית נגד יעד חמאס באזור פרוזדור נצרים, בהיקף של שתיים וחצי חטיבות. (יואב זיתון)