$
בארץ

התמ"ת יבדוק את אכיפת חוקי העבודה במוקדי שירות ומכירה טלפונית

במסגרת מבצע אכיפה יבחנו פקחי המשרד את התנאים של עובדי מוקדים ברחבי הארץ. בין היתר ייבדקו היישום של שכר המינימום ושעות העבודה

כתב כלכליסט 09:46 14.09.11

 

האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת יוצא במבצע אכיפה שבמסגרתו יפקדו מפקחי עבודה מוקדי שירות ומכירה טלפוניים ויבדקו את תנאי העסקתם של מאות עובדים בפריסה ארצית.  

 

המפקחים ידרשו מידע ומסמכי שכר וכן יגבו עדויות מעובדים, אשר במקרים הרלוונטיים ישמשו בסיס להמשך החקירה מול המעסיקים.

 

החקירה תכלול בין היתר בדיקת יישום הוראות החוקים הבאים: חוק שכר מינימום, חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), חוק הגנת השכר והחוק למניעת הטרדה מינית.

 

יחזקאל אופיר, מנהל אגף אכיפת חוקי העבודה בתמ"ת: "תופעת מוקדי השירות והמכירה הטלפונית הולכת ומתרחבת ברחבי הארץ ובתחום זה מועסקים כיום אלפי עובדים בעשרות מוקדים. מסגרת העסקה זו מאופיינת בשכר עבודה נמוך, שחיקה מהירה ותחלופה גבוהה של עובדים. מדובר במסגרת העסקה בה מועסקים מגוון של עובדים מהפריפריה, סטודנטים, אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות, חרדים, בני מיעוטים ועוד ואנו נפעל להבטיח ולהגן על זכויותיהם לפי חוק".

 

המבצע הוא חלק מתוכנית אשר גיבש האגף לאכיפת חוקי עבודה לאיתור והגנה על אוכלוסיות עובדים חלשות בשוק העבודה, ובא בהמשך למבצעים שנערכו בקרב אוכלוסיות עובדים חלשות בשנת 2010.

 

בשנים 2007–2010 ביצע האגף פיקוח בקרב כ-7,000 מעסיקים, הוטלו כ-5,000 קנסות מנהליים בסכום של 52 מיליון שקל ,הוגשו כ-1,000 כתבי אישום וכן ניתנו כ-800 התראות למעסיקים.

 

x