משנה למנכ"ל אסם: "היה לי ברור שהוצאת רד מאג מהמגוון בשופרסל נבעה מפרסום המבצע במגה"
דודי מנביץ העיד בתביעה של רשות ההגבלים נגד שופרסל והמנכ"ל אפי רוזנהויז: "אלי גידור אמר לי כי המבצעים במגה מהווים זנזון של המותגים שלנו"
"היה לי ברור שההוצאת המותג רד מאג מהמגוון של שופרסל נובעת מפרסום המבצע במגה. לא מצאנו שום סיבה אחרת הגיונית להוצאת המוצר רד מאג מהמגוון של שופרסל". כך אמר היום (ה') דודי מנביץ, המשנה למנכ"ל קבוצת אסם, בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים. מנביץ העיד במסגרת פרשת התביעה של הרשות להגבלים עסקיים כנגד אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, ואלי גידור, סמנכ"ל שופרסל.
לדברי מנביץ', "לאסם לא היה שום יד במבצעי מגה, שום סוג של השתתפות. בבוקר יום פרסום המבצע קיבלתי טלפון מגזי קפלן, מנכ"ל אסם, ששאל אותי האם אני יודע על המבצע של מגה שפורסם בעיתון, וזאת בעקבות שיחה שקיבל גזי מאפי רוזנהויז. אפי ביקש לבדוק האם ידוע לנו על פרטי המבצע, הוא אמר שאפי זועם ורוגש על המבצעים שפורסמו בעיתון".
מנביץ ציין עוד בעדותו, כי "באותו בוקר, לפני הטלפון שקיבלתי מגזי, התקשר אליי אלי גידור ששאל אותי האם ראיתי את המבצע של מגה, והאם ראיתי את המוצרים. עניתי שראיתי את המוצרים בעיתון וכי אני מופתע מכך. ציינתי גם שמדובר במבצע לזמן קצר, ואמרתי שאני הופתעתי בדיוק כמוהו. לאחר מכן השיחה דנה במידת האחריות שלנו, כספקים, על מוצרים שלנו, וההשפעה שיש למבצעים כאלו על המוצרים שלנו. אם אני זוכר נכון, אלי גידור אמר כי מדובר בזנזון המותגים שלנו. אמרתי שלנו אין קשר למבצע, וכי אנחנו לא שמחים שאכן פוגעים במותגים שלנו".
מנביץ הוסיף ואמר בעדותו, כי "למחרת עודכנתי ששופרסל החליטה להוציא את המותג רד מאג מהמגוון. המוצרים לא הורדו מהמדפים אבל היכולת שלנו לספק את המוצרים נעצרה", אמר מנביץ.
לדבריו, "הקניין בשופרסל לא סיפק סיבה להורדת הרד מאג מהמגוון. המהלך של ההוצאה מהמגוון היה חריג, בדרך כלל אם יש אירוע מהסוג הזה, יש דיון משותף בין שופרסל ואסם, נערכות בדיקות של רווחיות המוצר, ומועד ההוצאה נעשה בתיאום מלא בין שופרסל לאסם. באותה עת היה תהליך אחר דומה שנמשך מעל חודשיים שלושה, לגבי מוצרים אחרים שרשת שופרסל ביקשה להוציא מהמגוון על בסיס מכר דל. זה לא היה המקרה עם המוצר רד מאג".
עוד אמר מנביץ, כי "היה ברור שמדובר באקט שנובע מהיבט מאוד אמוציונלי ולא מהיבט שכלתני. האמנתי שניתן למצב להירגע כמה ימים ואז נפעל להחזרת המוצרים למגוון. האמנו שהשפיות תחזור.
"הפעם הראשונה שדיברתי על נושא החזרת המוצרים למגוון היה כעשרה ימים לאחר שהמוצר יצא מהמגוון, אז היתה לי פגישה עם אלי גידור. ששאלתי את גידור לגבי השבת הרד מאג למגוון, והתשובה שקיבלתי היא שלאור ההתפתחויות האחרונות, ונוכח החקירה ברשות, הוא מנוע כרגע מלדון מהחזרת המוצר למגוון שופרסל. בסופו של דבר, לאחר חודשיים וחצי, חזר המוצר למגוון, לאחר שבדיונים מאוחרים לשיחה עם גידור הועלתה טענה חדשה לפיה שופרסל לא מרוויחה מספיק מהמוצר והיא דורשת שנגדיל את ההנחה שאנו נותנים עליו".
הרשות להגבלים עסקיים מיוצגת בדיון על ידי עו"ד תומר דגני, אפי רוזנהויז מיוצג על ידי עוה"ד צבי אגמון ואורי פורת ממשרד צבי אגמון ואלי גידור מיוצג על ידי עוה"ד נתי שמחוני ונגה ממן ממשרד שמחוני אדרת.


