$
בארץ

אסתר דומינסיני: "גבינו 3 מיליון שקל בשבת הראשונה שהאתר נפתח"

בפאנל טכנולוגיה ושירות לאזרח, במסגרת כנס "כלכליסט" וסיסקו אמרה מנכ"לית הביטוח הלאומי שבאותה שבת נכנסו לאתר 750 גולשים

הדר קנה 13:4219.10.10

"לא נקבעה מדיניות בממשלה לגבי נושא פעילות האתרים בשבת. אני קיבלתי החלטה לפתוח את האתר בשבת שהיה סגור עד כה. לתדהמתי, בשבת הראשונה נכנסו 750 איש וגבינו 3 מיליון שקל". כך אמרה היום (ג') מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומינסיני, בפאנל ששמו "איך שיפרה הטכנולוגיה את השירות לאזרח ולאן הולכים מכאן?" במסגרת כנס "כלכליסט" וסיסקו ששמו "שמים את השירות לאזרח במרכז".

 

עוד בכנס:

שוקי שמר: בעיית השירות היא במגזר הפרטי, לא בציבורי

מיכאל איתן: "התפיסה של האזרח כלקוח לא קיימת במגזר הציבורי"

 

החשב הכללי במשרד האוצר. שוקי אורן, שהשתתף אף הוא בפאנל, אמר כי: "המדיניות היא לאפשר פעילות של אתרים בשבת. לצערי, משרד הפנים הנחה לסגור את האתר בשבת. האתרים שמופעלים בשבת הם לא על ידי אנשים. מין הראוי לאפשר זאת, כי יש הרבה אנשים כמוני שהזמן היחיד שלהם לשלם זה בשבת”.

שוקי אורן שוקי אורן צילום: גיא אסיאג

 

מנכ"ל משרד המשפטים גיא רוטקופף ציין כי: "אם זה לא מכריח עובד מדינה לעבוד פיזית בשבת לדעתי זה לא יפריע לאף אחד”. בנושא אחר אמר רוטקופף, כי "אם כל אזרח מדינה היה יכול לבחור אם לקבל צ'ק מהמדינה של הסכום אותו משקיעה המדינה בכל אזרח מהבחינה הטכנולוגית, או שישקיעו בו את הסכום הזה, הוא היה מעדיף שיתנו לו צ'ק על הסכום. אבל זה לא בחירה שלו, המדינה חייבת להתקדם טכנולוגית”.

 

הפאנל, בו השתתף גם סמנכ"ל המגזר הציבורי סיסקו ישראל אורן שפיגל, עסק בהתקדמויות טכנולוגיות של המגזר הציבורי. שוקי אורן אמר בהקשר זה כי בעיות רבות של המערכת בישראל נובעות מהעובדה שיכולת ההזדהות דרך האינטרנט היא חלשה מבחינת טכנולוגית. “היום בישראל מזדהים עם שם משתמש וסיסמה. זה הזדהות מאוד חלשה. בעתיד נעבור לשיטת ת.ז חכמה שתאפשר זירה חדשה של פעילות במשק שתהיה באמצעות זהות חזקה”.

 

אסתר דומינסיני דיברה על החזון של ביטוח לאומי מבחינה טכנולוגית ואמרה: “בחזון שלנו, כל אזרח בישראל יושב מול המחשב ומנהל את ענייניו מול הביטוח הלאומי ורק במקרים חריגים מגיע לסניף. השימוש במערכות המחשוב הוא חכם. אנחנו גובים יותר ממיליארד שקל בשנה באמצעות האינטרנט. והגידול ממשיך".

 

"המהפכה כבר כאן"

 

רוטקופף הסביר כי מבחינת משרד המשפטים המהפכה כבר בעיצומה: “המהפכה כבר כאן. יש שירותים לציבור כמו טאבו או משכון על רכב שאפשר לעשות באינטרנט. אם אדם בוחר להגיע למשרד רשם החברות או הטאבו, הוא ממתין בתור, מבקש תיק, מחכה לתיק חצי שעה ואז הולך לצלם אותו במכונה עם שקלים. מתחילת השנה הבאה, באמצעות תשלום אגרה, הלקוחות יקבלו דיסק הביתה ויוכלו פשוט לעשות 'קופי-פייסט' על האינפורמציה שהם צריכים”.

 

שוקי אורן התלונן כי עם כל הקידמה הטכנולוגית, לפעמים הבעיות נוצרות דווקא מסיבות פוליטיות: “המשק עשה קפיצה אדירה, אך הממשלה נשארה באותו מקום. וזה מייצר קושי. היום חלק מהייעול הממשלתי בא באמצעים טכנולוגיים. יש מערכת מרכבה שזה פרויקט רוחב גדול מאוד שנותן שירות טוב יותר לאזרח, אבל יש משרדי ממשלה שאנחנו לא מצליחים להיכנס אליהם".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x