סגור
ועידת ניו יורק - דינה בן טל גננסיה
(צילום: אלעד גרשגורן, תומריקו)

Mind the Tech NY
מנכ"לית אל על: "אנחנו מחכים שחברות יחזרו לטוס לישראל כי אין לנו יכולת לעמוד בביקוש"

בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי, סיפרה דינה בן טל גננסיה על התמודדות החברה עם הנסיגה של חברות התעופה מישראל בעקבות המלחמה: "אנחנו מקבלים בשגרה 6,000 שיחות ביום, וכעת המספרים הם 60 אלף שיחות ביום. דחפו אותנו לקצה"

מאז 7 באוקטובר חברת התעופה הלאומית אל על היתה החברה היחידה שהמשיכה לטוס לישראל בכל הזמנים הקשים. דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על, בשיחה עם ג'יימס ספירו מ־CTECH בוועידת ניו יורק של כלכליסט ובנק לאומי אמרה שאל על מוכנה לכל האתגרים הקשים. בן טל גננסיה ידעה להתמודד עם הקשיים של חברת תעופה יחידה שפועלת מול לחצים לא פשוטים שכללו גידול מואץ במספרי הטיסות, לחצים של ביטולי טיסות, תוספת של טיסות בקצב מואץ ועשרות אלפי פניות של אזרחים.
אל על, כמו כל חברות התעופה, עדיין מתאוששת מהקורונה ועכשיו יש מלחמה חדשה - אלו שיעורים נלמדו אז כדי להכין אותך לרגע הזה?
"לפני שלוש שנים הקורונה הפילה את הטיסות ואנשים נשארו בבתים. חברות התעופה הפסידו מיליארדי דולרים ואל על גם הפסידה. כולם מתחילים להתאושש ובנינו תוכניות. שלב ראשון: להגדיל את מספר הטסים. אנחנו עדיין עומדים על 85% מכמות מהטיסות בהשוואה לשגרה. חשוב לנו מאוד לבנות אותנו חזקים מבפנים. למדנו את החשיבות של גמישות ולהזיז טיסות ואנשים. עדיין חסרים מטוסים ויש השפעה גדולה מאוד של הקורונה על הביקוש וההיצע. כדי לחבר את ישראל לעולם צריך להשיג עוד מטוסים. יש לנו פחות עובדים מלפני הקורונה, וזה לא רק אצלנו. חסרים טייסים ואנשי מקצוע טכני. לא ציפינו שהמלחמה תגיע ולא צפינו את ההשפעה שלה עלינו. לא היתה מעולם תקופה כזו שרק חברה אחת טסה לישראל. אנחנו מקבלים בשגרה 6,000 שיחות ביום, וכעת המספרים הם 60 אלף שיחות ביום. בנינו חדר מלחמה, הוספנו עוד אנשים והתחברנו לכל משרדי הממשלה".
כיצד טכנולוגיה וחדשנות משפרות את יכולתה של אל על להתמודד ולהתגבר על אתגרים בתקופות של עימות?
"למדנו שאין תחליף לאנשים ולצד זאת פיתחנו כלים דיגיטליים שעזרו לנו בזמן הקורונה. היה גל גדול של ביטולי טיסות והיו לנו כלים טכנולוגיים שעזרו לנו מאוד. פיתחנו כלי בינה מלאכותית לחיפוש מקומות פנויים בשיא המהירות שמאפשר למצא טיסות לכל אחד".
אילו תוכניות קיימות לעתיד, להתמודדות עם היצע הצוות, הביקוש מהנוסעים ועבודה עם רשויות בינלאומיות תוך שמירה על בטיחות?
"לאל על היתה שנה מוצלחת. בכל הרבעונים האחרונים סיימנו עם רווחים מאוד גבוהים. אנחנו מחכים שחברות יחזרו כי אין לנו יכולת לעמוד בכל הביקוש. אל על היתה כאן בשביל המדינה ודחפו אותנו לקצה. אנחנו רוצים לשלב AI בכל הכלים שלנו כדי לחבר תיירים בחזרה לישראל".