סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק נוטס TikTok Notes אפליקציה חדשה של טיקטוק שמתחרה באינסטגרם
טיקטוק נוטס TikTok Notes אפליקציה חדשה של טיקטוק שמתחרה באינסטגרם (צילום: מסך)

טיקטוק בחזית מול אינסטגרם: השיקה את TikTok Notes

פלטפורמת שיתוף הווידיאו החלה לבחון אפליקציית שיתוף תמונות בשם TikTok Notes שנועדה להציב תחרות ישירה לאינסטגרם, מנוע הכנסות מרכזי של מטא. האפליקציה זמינה בינתיים בגרסה ניסויית למשתמשי אייפון ואנדרואיד בקנדה ובאוסטרליה

טיקטוק פותחת חזית חדשה מול מטא: פלטפורמת שיתוף הווידיאו החלה הערב לבחון אפליקציית שיתוף תמונות שנועדה להציב תחרות ישירה לאינסטגרם, אחת ממנועי ההכנסות המרכזיים של ענקית הטכנולוגיה. האפליקציה, טיקטוק נוטס (TikTok Notes), זמינה בינתיים בגרסה ניסויית למשתמשי אייפון ואנדרואיד בקנדה ובאוסטרליה.
טיקטוק נחשבת לאיום המשמעותי ביותר על ההגמוניה של מטא בתחום המדיה החברתית, ובשנים האחרונות ניסתה האחרונה להדוף ולהצר את צעדיה של הראשונה. המהלך הבולט ביותר היה שילוב סרטונים בסטייל טיקטוק תחת הפורמט Reels בפייסבוק ובאינסטגרם. ואולם, נוטס היא הפעם הראשונה שבה טיקטוק נוקטת במהלך התקפי משמעותי ומנסה לחדור לטריטוריה של מטא.


אף שנוטס כבר זמינה למשתמשים, החברה טרם השיקה אותה רשמית ולא פירטה את יכולותיה, פרט לציון העובדה שהיא תשמש כמרחב לשיתוף טקסט ותמונות, ושניתן להתחבר אליה באמצעות פרטי המשתמש בטיקטוק. בחנויות האפליקציות מתוארת נוטס כ"פלטפורמת לייפסטייל שמציעה תוכן תמונה-טקסט אינפורמטיבי על חיי אנשים, היכן שפרטים יכולים לשתף טיפים מטיולים ומתכונים יומיים". מסקרינשוטים ששיתפה טיקטוק נראה שפוסטים בטיימליין יופיעו ברשת דו-טורית, ושפוסט אחד יכול לכלול מספר תמונות.
"אנחנו בשלבים מוקדמים של ניסוי במרחב שמוקדש לתמונות וטקסט עם טיקטוק נוטס", נמסר בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) של החברה. "אנחנו מקווים שקהילת טיקטוק תשתמש בטיקטוק נוטס כדי להמשיך ולשתף רגעים באמצעות תמונות. בין אם מדובר בתיעוד הרפתקאות, בגילוי יצירתיות, או פשוט בשיתוף קטעים מחיי היומיום, החוויה של טיקטוק נוטס עוצבה בעבור אלו שרוצים לשתף ולהתחבר דרך תוכן תמונות".