סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הסנאט אישר את החוק המחייב את בייטדאנס למכור את פעילות טיקטוק בארה"ב

לפי הצעת החוק שאושרה ברוב של 79 מול 18 מתנגדים, אם בייטדאנס לא תמכור את הפלטפורמה תוך 9 חודשים, יאסר בארה"ב השימוש באפליקציית טיקטוק; הנשיא ביידן צפוי לחתום היום על החוק, צעד שיכניס אותו לתוקף

הסנאט האמריקאי אישר אמש (ג') את הצעת החוק שתחייב את חברת האם של טיקטוק, בייטדאנס הסינית למכור את פעילות פלטפורמת המדיה החברתית בארה"ב - בהמשך לאישור של בית הנבחרים בשבוע שעבר.
לפי ההצעה, אם המכירה לא תתקיים בתוך 270 ימים, ייאסר בארה"ב השימוש בטיקטוק. בחברה כבר הודיעו כי יפנו לבית המשפט כדי לבלום את המהלך.
החוק נגד טיקטוק נכלל בחבילת הסיוע לאוקראינה וילישראל, שאושרה ברוב של 79 מול 18 מתנגדים, מהלך שאיפשר את האצת האישור שלה בקונגרס. כעת עוברת הצעת החוק לשולחנו של הנשיא ג'ו ביידן, שכבר הכריז כי בכוונתו לחתום עליה עוד היום, צעד שיכניס אותה לתוקף מיידי.
בהצעת החוק המקורית שאושרה בשלב מוקדם יותר, ניתנו לבייטדאנס שישה חודשים למכור את הפלטפורמה. ואולם מחוקקים רבים טענו כי מדובר בחלון קצר מדי להשלמת עסקה כל כך מורכבת המוערכת בעשרות מיליארדי דולרים.
לפיכך, הצעת החוק המתוקנת שאושרה אתמול כוללת פרק זמן של תשעה חודשים למכירה, ואף הארכה של שלושה חודשים נוספים אם יש כבר התחלה של מכירה. הצעת החוק אוסרת גם על בייטדאנס לשמור על האלגוריתם שמציע למשתמשים סרטונים בהתבסס על תחומי ההתעניינות שלהם, ועזר להפוך את הפלטפורמה להצלחה מסחררת.
אם המכירה לא תתבצע בפרק הזמן שנקבע, תוסר טיקטוק מחנויות האפליקציות בארה"ב. ולא ניתן יהיה לעדכן אותה. מטיקטוק עוד לא התקבלה תגובה לאישור החוק.
זו לא הפעם הראשונה שהממשל האמריקאי פועל להחרמת טיקטוק - נעשה ניסיון דומה תחת כהונתו של דונלד טראמפ אך אז הצליחה החברה לחסום את המהלך באמצעות בתי המשפט. בממשל הנוכחי מקווים שהצעת החוק היא בעלת סיכוי גבוה יותר לשרוד את הצעדים המשפטיים שינקטו נגדה.
הסיבה העיקרית למהלך היא טענות בארה"ב כי הבעלות הסינית מהווה איום לביטחון לאומי, וזאת מכיוון שהממשלה הסינית עשויה להכריח את בייטדאנס להעביר אליה את המידע האישי של 170 מיליון המשתמשים בארה"ב. בטיקטוק מכחישים את ההאשמות.
"אמריקאים רבים, במיוחד צעירים, סקפטיים ובצדק כלפי המהלך", אמר חבר הסנאט הדמוקרטי מארק וורנר שעומד בראש ועדת המודיעין של הסנאט. "בסופו של יום הם לא ראו את מה שהקונגרס ראה. הם לא לקחו חלק בתדרוכים המסווגים שנערכו בקונגרס, שחשפו פרטים נוספים על האיום שבעלות זרה על טיקטוק מהווה".