סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סייבר למידת מכונה למידה עמוקה אינטליגנציה מלאכותית
סייבר (צילום אילוסטרציה) (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב הטילה סנקציות על 13 מעורבים בפיתוח רוגלות מסחריות

מחלקת המדינה האמריקאית מגבילה את האפשרות להנפקת ויזה על ידי אותם בני אדם, וכן על ידי בני משפחה מדרגה ראשונה שלהם; הרשימה לא פורסמה, אך גורמים בתעשייה המקומית אמרו ל"כלכליסט" שככל הידוע עד עתה אין בה ישראלים

ארה"ב מגבילה את הנפקת הוויזה ל-13 בני אדם שמעורבים בפיתוח ובמכירה של רוגלות מסחריות, או בני משפחתם מדרגה ראשונה – כך הודיעה הלילה (ג') מחלקת המדינה של ארה"ב. מחלקת המדינה לא פרסמה את רשימת הפרטים שעליהם מוטלות הסנקציות, אך גורמים בתעשייה הרוגלות המקומית אמרו ל"כלכליסט" שככל הידוע עד עתה אין ישראלים ברשימה.
"אנשים אלו אפשרו או הפיקו רווח כספי משימוש לרעה בטכנולוגיה זו, שנעשה בה שימוש לתקיפת עיתונאים, אקדמאים, מגיני זכויות אדם, מתנגדי משטר, ועובדים של ממשלת ארה"ב", נמסר בהודעה לעיתונות.
הסנקציות הוטלו בהתאם למדיניות שפרסמה מחלקת המדינה בפברואר, שמאפשרת לה להטיל מגבלות על הנפקת ויזה לפרטים שהיו מעורבים בשימוש לרעה ברוגלות מסחריות. "ארה"ב מודאגת מהתגברות השימוש לרעה ברוגלות מסחריות מסביב לעולם שמשמש לדיכוי, הגבלת זרימת מידע חופשית, ופגיעה בזכויות אדם", אמר אז מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, "השימוש לרעה ברוגלות מסחריות מאיים על הפרטיות, חופש הביטוי, חופש ההפגנה וחופש ההתאגדות".
מדובר בפעם הראשונה שמחלקת המדינה מפעילה מדיניות זו. עם זאת, במרץ מחלקת האוצר הטילה סנקציות פיננסיות על בכיר אמ"ן לשעבר טל דיליאן, שהקים ועומד בראש במפתחת הרוגלות אינטלקסה, שפועלת תחת שמות שונים מיוון, אירלנד ומקדוניה הצפונית. סנקציות אלו הורו על הקפאת כל נכסיהם של דיליאן ושל אינטלקסה וחברות הקשורות אליהן.