$
בארץ

"פקידי המס והאוצר מתעקשים לגזור קופון - וזה חיסרון למפעלים בישראל"

במהלך הוועידה השנתית ללוגיסטיקה אמר סמנכ"ל ב-HP כי המפעלים סובלים מהמיסוי בישראל. לדבריו "הטבת מס למפעלים תייצר פלטפורמה בה כולם זוכים"

הדר קנה 12:03 08.12.10

 

"המדינה ופקידי המס והאוצר מתעקשים לקחת את הקופון שלהם, וזה מהווה חיסרון למפעלים לעומת מדינות כמו סינגפור, שם יש אפס אחוז מס ולכן הם יותר אטרקטיביים", כך אמר עמוס גבאי, סמנכ"ל שרשרת אספקה ורכש HP GSB, במסגרת פאנל שעסק בשאלה האם ישראל יכולה להפוך למרכז ייצור בינלאומי של תעשיית ההייטק. הפאנל נערך במהלך הוועידה השנתית ללוגיסטיקה.

 

בפאנל השתתפו עוד ד"ר אבי שטרום, סמנכ"ל ומנהל חטיבת מוצרים ייחודיים בטאואר ג'ז, שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות התוכנה והאלקטרוניקה בישראל, ג'ני כהן דרפלר, מנכ"לית פעילות הייצור השבבי של מיקרון בישראל, וחיים קימל, סמנכ"ל תפעול אפלייד מטיריאלס בישראל.

 

גבאי הסביר כי: "HP בישראל לא צריכים שהמדינה תעזור לנו ב-200 מיליון דולר כי עלות ההקמה של המפעל שלנו היא 10 מיליון דולר, אבל אנחנו צריכים הטבות מס. אנחנו מעסיקים עשרות אלפי משפחות, ואם נקבל הטבת מס משמעותית, מתוך הבנה שאת המס הרשויות יעמיסו על הספקים ונותני השירותים שלנו, אנחנו נייצר פורמולה בה כולם מנצחים".

 

ג'ני כהן דרפלר הסבירה כי המדינה צריכה לעודד יותר חברות סטארט אפ: "לממשלה יש תפקיד - לא ראיתי עד עכשיו תוכנית שמעודדת סטארט אפ. הם אולי עוזרים להתחיל עם הרעיון, אבל אין תוכנית כשזה מגיע לשלב הייצור. העידוד של המדינה לא מספיק, צריך משהו מכוון יותר ומובנה יותר שיעודד את הסטארט אפ לייצר בישראל".

 

חיים קימל הוסיף לדבריה, ואמר: "כל מפעל שייצר פה יוכל לעשות עסקים טובים. אנחנו מעודדים את נושא הפיתוח וצריך לדחוף יותר חזק את נושא הייצור".

 

עמוס גבאי נתן דוגמא מהמפעל שלו: "אנחנו מייצרים 6 מיליון פחיות דיו בשנה. קיבלנו אישור להרחיב את המפעל בקריית גת כדי להרחיב את פעילות הדיו. הדיו שלנו זה הקוקה קולה שלנ,ו זו הנוסחא הסודית וזה סוג של ייצור שאנחנו לא נעביר לסין. הידע נמצא בבית וחשוב לנו לשמור עליו".

 

אבי שטרום הסביר כיצד חברה ישראלית מתחרה בחברות בינלאומיות גדולות: "ההסתכלות שלנו היא קצת שונה. השנה גדלנו פי 5 מלפני 5 שנים בלבד, והסיבה שהגענו להישגים כאלה היא כי אנחנו לא צריכים להתחרות מול חטיבות מקבילות בעולם. ב-2005 התחרנו בסינים ובתאילנדים וזה לא עבד. ברגע שהבנו שאנחנו צריכים לייצר ערך מוסף ולפתח טכנולוגיות ייחודיות התחלנו להצליח. התרכזנו במוצרים ייחודיים - פרמיום  - שם יש לנו יתרון".

 

חיים קימל הוסיף: "יש מגוון עצום של אפשרות לשרוד כחברת יצוא בארץ. השילוב שלנו (אפלייד) בין הפיתוח לייצור הוא קריטי. המוצרים שלנו הם סופר מתוחכמים ולכן כמעט אין יכולת לעשות את זה במקום אחר".
x