$
בארץ

חשש לעיכוב בעבודות הרכבת הקלה בירושלים: המשטרה לא קיבלה תקציב ללוות את הפרויקט

ל"כלכליסט" נודע שמשרד האוצר תקצב את פעילות המשטרה בעלות של כשישה מיליון שקל, והעביר לרשות משרד התחבורה, אולם עד היום העברת הכסף מתעכבת ואישורי העבודות לא ניתנים

ליאור גוטמן 12:21 25.07.10

 

צפי לעיכובים בעבודות הרכבת הקלה בירושלים - ל"כלכליסט" נודע שחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, אינה מקבלת אישורי עבודות מהמשטרה לביצוע עבודות בדיקה והרצת מערכות של המסילה והקרונות. הסיבה: מצוקת כוח אדם וקיצוץ בתקנים מונעים ממשטרת התנועה ללוות את ביצוע העבודות, ולכן הן לא מתקדמות בקצב הראוי.

 

ל"כלכליסט" נודע שמשרד האוצר תקצב את פעילות המשטרה בעלות של כשישה מיליון שקל, והעביר לרשות משרד התחבורה, אולם עד היום העברת הכסף מתעכבת ואישורי העבודות לא ניתנים.

 

כזכור, לפני כחודש סיימה סיטיפס את הנחת המסילה ועד אפריל הקרוב היא אמורה להשלים את בדיקות המערכת לקראת ההפעלה המסחרית. פרויקט הרכבת הקלה נמצא בישורת האחרונה, אך העבודות המבוצעות לאורך התוואי ובדיקות ההרצה של הרכבת צפויות להתעכב.

 

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מופעל על ידי האוצר בשיטת BOT, כלומר מתן אישור בנייה, אחזקה והפעלה לגורם פרטי לתקופה של עשרות שנים. עם סיום התקופה מעביר הזכיין את הפרויקט לרשות המדינה. בפרויקט זה נחתם הסכם זיכיון עם הזכיין לתקופה של 30 שנה, מתוכם 3 שנים הוקצבו לתקופת ההקמה ו-27 שנים לתקופת ההפעלה. הקו הראשון של הרכבת הקלה (הקו האדום) יקשר בין שכונת פסגת זאב והר הרצל בואכה מרכז העיר. הקו יכלול 23 תחנות ואורכו יהיה 14 ק"מ.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה ש"משרד האוצר לא קיצץ בתקציב המיועד להעסקת השוטרים לצורך פיקוח והסדרת העבודות בירושלים. משרד האוצר מתקצב סכום של כ-6 מליון ש"ח לצורך זה".

 

ממשרד התחבורה נמסר כי הכסף הועבר למשטרה אתמול בבוקר.

x