סגור
מרכז השירות של טסלה בישראל
מרכז השירות של טסלה בישראל (צילום: תומר הדר)

בצל הפיטורים העולמיים: טסלה ישראל מקפיאה גיוס עובדים

במקביל, המשרות הפנויות שטסלה ישראל פרסמה בתקופה האחרונה הוסרו מאתר החברה. הקפאת גיוסי העובדים מגיעה בעיתוי בעייתי עבור החברה, שחנכה לפני כחודש בנתניה את המרכז השני שלה

בצל הדיווחים אודות פיטורי 10% מעובדי טסלה בעולם, טסלה ישראל מקפיאה גיוסי עובדים למרות שהחברה עדיין צריכה לאייש משרות במרכז השירות החדש שלה, כך נודע ל"כלכליסט". לדברי גורמים שהיו בתהליכי מיון מול הנציגות הישראלית של טסלה ישראל, תהליכי הגיוס שלהם הוקפאו.
במקביל, המשרות הפנויות שטסלה ישראל פרסמה במהלך השבועות האחרונים הוסרו מאתר החברה. הקפאת גיוסי העובדים של טסלה בישראל היא חלק ממגמה עולמית, שבמסגרתה מקפיאה היצרנית גיוסי עובדים שאינם קשורים ישירות בתהליכי יצור. עם זאת, החברה עדיין מגייסת עובדים למפעלי היצרנית בגרמניה ובארה"ב.
במקרה הספציפי של שוק הרכב הישראלי, הקפאת גיוסי העובדים מגיעה בעיתוי בעייתי עבור טסלה ישראל: היצרנית חנכה לפני כחודש בנתניה את מרכז טסלה השני בישראל ובניגוד למרכז השירות הקיים של החברה בפתח תקווה המספק שירותי מוסך, המרכז בנתניה גם מספק שירותי מכירה וטרייד אין.
בשבועות האחרונים ביצעה טסלה גיוסים של עובדי מוסך ושירות שכעת הוקפאו, מה שעשוי לפגוע ביכולתה לקיים בזמן הקרוב פעילות נרחבת באתר החדש שתכלול כאמור גם טרייד אין, מסירה ושירות לרכב. בטסלה בחרו שלא להגיב לדברים.
יצוין כי בשבוע שעבר הודיעה טסלה על הוזלה של מספר דגמים המשווקים בישראל. ההוזלה היא חלק ממהלך גלובאלי שבמסגרתו הוזלו דגמים אלה גם בשווקים נוספים. כך, בשבוע שעבר הוזל מחיר טסלה 3 בגרסת הבסיס מכ-222 אלף שקל ל-כ 212 אלף שקל. מחיר גרסת LR AWD שעמד על כ–255 אלף שקל הוזל לכ-242 אלף שקל. במקביל התווספה לראשונה גם גרסת "פרפורמנס" של טסלה 3 החדשה במחיר של כ-273 אלף שקל. מחירי טסלה מודל Y נותרו ללא שינוי.