סגור
רכב אוטונומי קרוז cruise GM ג'נרל מוטורס הונדה
רכב אוטונומי cruise GM (צילום: GM)

למרות השקעה של 10 מיליארד דולר: ג'נרל מוטורס מוותרת על רובוטקסי

על פי הוול סטריט ג'ורנל, אחרי פיתוח שנמשך עשור, יצרנית המכוניות החליטה לבטל את המשך הפיתוח, בגלל התחרות הגוברת בשוק ושינוי באסטרטגיית הנהיגה האוטונומית. על פי הודעת החברה, היא תתעדף פיתוח של מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה

ג'נרל מוטורס ביטלה את התוכנית שלה לפיתוח רובוטקסי, זאת לאחר קרוב לעשור והשקעה של 10 מיליארד דולר, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. הסיבות לביטול כוללות את התחרות הגוברת בשוק ושינוי באסטרטגיית הנהיגה האוטונומית.
במסגרת שינוי האסטרטגיה, החברה תתעדף פיתוח של מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה, שבמצבים מסויימים משתלטות על ההגה ועל פונקציות אחרות ונפוצות במכוניות חדשות כיום. עוד ציינו בחברה כי הם ימשיכו לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מלאה לרכבים פרטיים ולהתבסס על ההתקדמות של מערכת Super Cruise, שמסייעת לנהיגה והושקה לפני מספר שנים.
ג'נרל מוטורס נכנסה לעסקי הנהיגה האוטונומית ב-2016, אז שילמה כמיליארד דולר עבור קרוז, שהיה באותו הזמן סטארט אפ בעמק הסיליקון שהעסיק 40 עובדים. בשנים שחלפו מאז הזרימה ג'נרל מוטורס מיליארדי דולרים למיזם, שהתרחב ליותר מ-2,000 עובדים. היא מחזיקה כיום ב-90% ממנו, ובמסגרת הארגון מחדש בכוונתם לרכוש את ההחזקות של המשקיעים הנותרים ולהטמיע את קרוז בתוך החברה. לפיכך, הצוותים הטכניים ישולבו בתוך ג'נרל מוטורס תחת יוזמה אחת לקידום נהיגה אוטונומית. "ברצוננו למנף מה שכבר נעשה בעודנו מתקדמים", מסרה המנכ"ל מארי בארה.
לפי החברה, הארגון מחדש יפחית את ההוצאות ביותר ממילארד דולר בשנה לאחר השלמתו במחצית הראשונה של השנה הבאה.
קרוז, שנוסדה ב-2013 על ידי קייל ווט ודן קאן, נתפסה בתחילתה כמובילה בפיתוח של מכוניות ללא נהג, אך בשנה שעברה ספג המיזם מכה לאחר תאונה בקליפורניה, במהלכה התנגשה המכונית בהולכת רגל, שחייבה עדכון מחדש של המערכות. במקביל, היריבות התקדמו יותר במאמצים שלהן. כך, וויימו של גוגל כבר מבצעת כ-100 אלף נסיעות בשבוע בקליפורניה ובפיניקס, ובטסלה הודיעו כי יחלו בייצור מונית אוטונומית ב-2027.