סגור

אחרי שנתיים של גבולות סגורים - אוסטרליה נפתחה לתיירים מחוסנים

יותר מ-50 טיסות בין-לאומיות אמורות לנחות במדינה במהלך היום, כולל 27 בסידני. ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון: "זה יום מאוד מרגש, שחיכיתי לו זמן רב, מהיום בו סגרו לראשונה את הגבול בתחילת המגפה"

אוסטרליה פתחה היום מחדש את גבולותיה באופן מלא לנוסעים מחוסנים נגד הקורונה, אחרי כמעט שנתיים של סגרים. כעת יכולים תיירים להיכנס למדינה וקרובים להתאחד עם משפחותיהם. יותר מ-50 טיסות בין-לאומיות אמורות לנחות במדינה במהלך היום, כולל 27 בסידני, העיר הגדולה באוסטרליה.

"זה יום מאוד מרגש, כזה שחיכיתי לו במשך זמן רב, מהיום בו סגרו לראשונה את הגבול בתחילת המגפה", אמר ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון לכתבים במדינת האי טסמניה, שנסמכת מאוד על תיירות. לאחר שלא יכלו לפגוש את אהוביהם במשך חודשים, אזרחים רבים חוו איחודים מרגשים, ובהם סינדי מוס, שהגיעה מקנטאקי לפגוש את בתה. "לא ראיתי אותה כל כך הרבה זמן, אז אני מאוד מתרגשת", אמרה לאחר שחיבקה את בתה.
1 צפייה בגלריה
קורונה אוסטרליה נפתחת לתיירים
קורונה אוסטרליה נפתחת לתיירים
נמל התעופה של מלבורן. אוסטרליה נפתחת לתיירים
(צילום: AP)
תיירות היא אחת התעשיות הגדולות של אוסטרליה, עם שווי של כ-43 מיליארד דולר, והיא מעסיקה כ-5% מכוח העבודה במדינה. המגזר הזה נפגע קשות לאחר שהמדינה סגרה את גבולותיה במרץ 2020. אוסטרליה, שנחשבה בתחילה למדינה שמתמודדת היטב עם המגפה, שינתה את גישת הסגרים והבקרה הקפדנית על תושביה שנקטה בתחילת המגפה, ולמדה לחיות לצד המגפה לאחר שהגיעה לשיעורי חיסון גבוהים באוכלוסייה. עובדים מיומנים, סטודנטים וטיילים ממדינות אחרות הורשו להיכנס לאוסטרליה מאז נובמבר במסגרת ניסוי פתיחת גבולות.
"זו מסיבה מה שקורה שם בחוץ, מוזיקה מתנגנת, חיוכים על פני אנשים, בקרוב הם גם יתחילו לרקוד, אני בטוח", אמר השר דן טהאן לכתבים בשדה התעופה של סידני, בעודו מחלק לנוסעים הנכנסים למדינה צנצנות של Vegemite, ממרח אוסטרלי איקוני, ובובות קוואלה.