סגור
סניף איקאה באנגליה
סניף איקאה באנגליה (צילום: רויטרס)

איקאה: "הורדת המחירים החזירה את הקונים לחנויות"

רשת הריהוט השבדית הורידה בעולם את מחיריה בנובמבר בשל החשש ממיתון. המנכ"ל של החברה־האם: "האתגר יהיה לשמור על הלקוחות"

הורדות מחירים באיקאה וקמפיינים של קידומי מכירות שלא אופיינים לרוב לענקית הריהוט עזרו להעלות את מספר הקונים בחנויות ואת המכירות, כך אמר ג'ספר ברודין, מנכ"ל אינגקה, הבעלים של מרבית החנויות של איקאה, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.
באיקאה הורידו בנובמבר את המחירים ופצחו בקמפיינים שיווקיים, זאת לנוכח האינפלציה הגבוהה והחששות ממיתון שגרמו למשקי בית רבים להדק את החגורה והרחיקו את הקונים מהחנויות. לפיכך, לפי ברודין, המשך המאמצים הללו יהיה מהותי לשמירה על הלקוחות השנה. לדבריו, מספר המבקרים בחנויות ונפחי המכירות הם עד כה במגמת עלייה בשנה הפיסקאלית המסתיימת באוגוסט 2023.
"אנחנו רואים כעת עלייה במספר המבקרים וצמיחה במכירות...זה התחיל לקראת סוף האביב, תחילת הקיץ והמשיך", אמר ברודין. עם זאת, הוסיף כי הוא מקווה שהפנייה לקמפיינים שיווקיים על מנת למשוך לקוחות תהיה יוזמה זמנית בלבד. "זו לא אסטרטגיה שיווקית חדשה. הציפייה שלי היא שבעוד שנה או שנתיים נסתכל שוב על השקעות לטווח הבינוני והארוך במחירים". עם זאת, הוא סירב להגיד אם בממוצע המחירים בעלייה או ירידה בשנה הפיסקאלית הנוכחית, וטען שהתמחור משתנה בכל שוק ולפי המוצרים.
בכל זאת, ברודין אמר כי בשלב זה לא הבחינו בחברה בהאטה בביקוש, או ראו סימנים לכך שהשווקים בהם הרשת פועלת בדרך לחוות מיתון עמוק השנה. להערכתו, המלאי יחזור בהדרגה בחודשים הבאים לרמות נורמליות, זאת לאחר שבשנה שעברה החברה לא הצליחה לעמוד בביקוש בשל המשבר בשרשראות האספקה העולמיות. "בשלב זה אנחנו אופטימיים שזו תהיה שנה טובה עבורנו... אנחנו חוזים צמיחה השנה", אמר ברודין בחודש שעבר בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.
עבור השנה הפיסקאלית שהסתיימה באוגוסט דיווחו באינגקה גרופ על עלייה של 9% ברווח התפעולי ל־2.04 מיליארד יורו הודות לצמיחה של 6% במכירות. עם זאת, הרווח הנקי צנח ב־82% ל־287 מיליון יורו, זאת בשל שיעורי הריבית הגבוהים יותר והפסקת הפעילות ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. בתקופה המדוברת העלתה איקאה את המחירים כדי לעזור ולקזז את העלויות הגדלות של החומרים ושרשראות האספקה. הרשת החלה להוריד חלק מהמחירים, כאמור, בנובמבר לאחר שרמות המלאי גדלו ונרשם שיפור בשרשראות האספקה.
במקביל, איקאה הודיעה היום כי פליטות הפחמן השנתיות שלה נפלו ב־5% בשנה הפיסקאלית האחרונה, בשל המאמצים שנקטה כדי לעודד צריכת אנרגיה מתחדשת והפיכת המוצרים שלה לידידותיים יותר לסביבה. החברה הציבה לעצמה יעד של אפס פליטות גזי חממה עד 2030.