סגור
סניף איקאה
סניף איקאה (צילום: באדיבות HOT8)

אחרי שהעלתה מחירים בשנה האחרונה: איקאה משנה מגמה

מנכ"ל החברה־האם, ג'ספר ברודין, טוען שהשנה מקווים באיקאה להוריד מחירים של חלק מהמוצרים. "התחלנו להשקיע בהורדת המחירים של מוצרים מסוימים בשנה הנוכחית"

מנכ"ל אינגקה גרופ, הבעלים של איקאה, מאמין שהביקוש הגבוה למוצרי החברה ימשיך לעלות גם השנה באירופה, בהובלת ביקושים חזקים לריהוט לבית שנמשכים מאז פרוץ המגפה. "אנחנו אופטימיים כעת ומאמינים שזו תהיה שנה טובה בשבילנו", אמר ג'ספר ברודין בשולי הפורום הכלכלי העולמי שנערך בשבוע שעבר בדאבוס, שוויץ. "אנחנו חוזים צמיחה לשנה הזו".
בריאיון לרויטרס הסביר ברודין כי נמשכת גם עתה ההתעניינות במוצרים לשיפור השהות בבית, שנהנו מזינוק במכירות במהלך הקורונה והעובדה שאנשים נאלצו לבלות יותר זמן בבתים בשל הסגרים ושאר ההגבלות הנלוות ורבים עברו לעבוד מהבית. "ההתעניינות ממשיכה להיות גבוהה. אנחנו רואים את זה במספר הכניסות לאתר שלנו, בחנויות שלנו וגם בנתוני המכירות", אמר. "לדעתי זו השפעה מתמשכת של המגפה. אנחנו ממשיכים לראות את מגמה הזו של אנשים שמשקיעים במשרדים הביתיים שלהם".
בשנה שעברה העלתה החברה את המחירים בתגובה לעלויות הייצור הגבוהות יותר, האינפלציה הגואה והשיבושים בשרשראות האספקה, וכן כדי לקזז על ההפסדים מהפסקת הפעילות ברוסיה בשל הפלישה לאוקראינה. ברודין טוען שהשנה מקווים באיקאה להוריד מחירים של חלק מהמוצרים. "התחלנו להשקיע בהורדת המחירים של מוצרים מסוימים בשנה הנוכחית", אמר. לדבריו, איקאה עומדת בפני מספר סיכונים הנובעים ממתיחות גיאופוליטית, שיבושים טכנולוגיים ושינויי האקלים. עוד הוסיף כי החברה משקיעה באנרגיה מתחדשת וברכבים חשמליים: "אנחנו רוצים להפוך את עצמנו לחסינים לאקלים, להיות עמידים לטווח הארוך". המכירות השנתיות של איקאה עלו ב־6.5% ל־44.6 מיליארד יורו. בשנה האחרונה ביקרו בחנויות 822 מיליון מבקרים.