סגור
מכונית חשמלית שיאומי SU7
מכונית חשמלית שיאומי SU7 (צילום: Xiaomi)

מתחרה בטסלה: שיאומי השיקה את המכונית החשמלית הראשונה שלה

יצרנית הסמארטפונים הסינית השיקה את ה-SU7, שמחירה בסין יהיה נמוך בכ-4,000 דולר ממחירה של הטסלה 3. לפי החברה, ב-27 הדקות הראשונות של המכירה התקבלו כבר מעל ל-50 אלף הזמנות

התחרות בשוק המכוניות החשמליות מתגברת. ב-BBC דיווחו כי ביום שישי השיקה יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי את המכונית החשמלית הראשונה שלה והחלה לקבל הזמנות מלקוחות.
מנכ"ל החברה לי ג'ון חשף במהלך אירוע ההשקה כי המחיר ההתחלתי למודל הנקרא SU7 יעמוד על 215,900 יואן (29,872 דולר), בעוד שהמודל הגדול יותר יימכר במחיר של 299,900 יואן (41,497 דולר). המחיר הזה נמוך בסביבות 4,000 דולר מהמחיר של מודל 3 של טסלה, שנמכרת בסין במחיר התחלתי של 245,900 יואן.
מוקדם יותר השבוע הכריז שי כי היעד הוא לייצר מכונית שתתחרה "בפורשה ובטסלה". עם זאת, המחיר נמוך משמעותית מאלה של היריבות – פורשה טייקן עולה בסין יותר מ-124 אלף דולר, ואילו מודל S של טסלה עולה קרוב ל-100 אלף דולר.
יתרון נוסף העומד לזכות המכונית של שיאומי הוא שמערכת ההפעלה שלה משותפת לזה של הטלפונים, המחשבים ושאר המכשירים של החברה. שיאומי היא יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם וחולשת על נתח שוק של 12%, כך לפי חברת המחקר קאונטרפוינט.
לפי החברה, ב-27 הדקות הראשונות של המכירה התקבלו כבר מעל ל-50 אלף הזמנות. עוד הוסיף לי כי למכונית טווח נסיעה התחלתי של עד 700 ק"מ. "אני לא יכול לתאר במילים את רמת ההתרגשות שלי היום", הצהיר.
עם זאת, הכניסה של שיאומי לתחום מגיעה בתקופה לא אידיאלית. ברחבי העולם נרשמה האטה במכירות המכוניות החשמליות, וכתוצאה מכך נפתחה מלחמת מחירים בין החברות השונות. לפי הנתונים שפורסמו, שולי הרווח הממוצעים בתעשייה נפלו בשנה שעברה ל-5%. יתרה מכך, BYD הנחשבת לאחת השחקניות הגדולות בשוק, הודיעה השבוע כי הצמיחה ברווח התפעולי הייתה הנמוכה ביותר מזה שנתיים.
בשיאומי מתכננים מאז 2021 את ההתרחבות למכוניות חשמליות, זאת בעקבות ההאטה בביקוש לסמארטפונים. בסוכנות רויטרס דיווחו כי ייצור המכוניות יתבצע בידי חטיבה של יצרנית המכוניות הממשלתית BAIC במפעל בבייג'ינג שהוא בעל תפוקה של 200 אלף מכוניות בשנה. בשיאומי התחייבו להשקיע 10 מיליארד דולר במכוניות בעשור הקרוב.