סגור

מושל פלורידה: לא נשקיע ביוניליוור אם בן אנד ג'ריס לא תשנה החלטתה על ההתנחלויות

המושל הרפובליקני אמר שפלורידה הוסיפה את יוניליוור לרשימת החברות שמחרימות את ישראל: "לא אעמוד מנגד בשעה שאידאולוגיה תאגידית שגויה באה להחרים את בת בריתנו ישראל"

מדינת פלורידה לא תשקיע כספים בחברה-האם של בן אנד ג'ריס, יוניליוור, אם זו לא תהפוך את החלטתה להפסיק למכור גלידה בהתנחלויות, כך הודיע היום (ג') מושל המדינה רון דה סנטיס (Ron DeSantis).

המושל הרפובליקני אמר שפלורידה הוסיפה את יוניליוור לרשימת החברות שמחרימות את ישראל. המשמעות היא שאם בן אנד ג'ריס לא תחזור בה מהחלטתה לגבי ישראל בתוך 90 יום, פלורידה תפסיק להשקיע ולסחור עם יוניליוור ושלוחותיה.
2 צפייה בגלריה
מושל פלורידה רון דה סנטיס (Ron DeSantis).
מושל פלורידה רון דה סנטיס (Ron DeSantis).
מושל הפלורידה, רון דה סנטיס
(רויטרס)
"מסיבה משפטית עקרונית מדינת פלורידה לא תסבול אפליה נגד מדינת ישראל ואזרחיה", אמר המושל. "לא אעמוד מנגד בשעה שאידאולוגיה תאגידית שגויה באה להחרים את בת בריתנו ישראל".
2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 22.7.21 גלידה בן אנד ג'ריס
מוסף שבועי 22.7.21 גלידה בן אנד ג'ריס
גלידה של בן אנד ג'ריס
(צילום: BEN AND JERRY’S)
ההחלטה, הזהה להחלטות אחרות שהתקבלו על ידי מדינות נוספות, באה לאחר שבן אנד ג'ריס הודיעה בחודש שעבר שתפסיק למכור גלידה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים.
מייסדי החברה, בנט כהן וג'רי גרינפילד, פרסמו טור ב"ניו יורק טיימס" שבו כתבו כי אמנם הם כבר אינם שולטים בחברה, אך תומכים בהחלטתה המשקפת ערכים פרוגרסיביים. לחברת הגלידות היסטוריה ארוכה של מלחמה למען זכויות אדם.
מנכ"ל יוניליוור, אלאן ג'ופ, אמר בשבוע שעבר שיוניליוור "מחויבת לגמרי" לעשיית עסקים בישראל, למרות ההחלטה של בן אנד ג'ריס. מספר פקידי ממשל מפלורידה קיבלו לדבריהם פניות מהחברה ביום רביעי, שבהן נאמר להם שאין בכוונתה לשנות את עמדתה בנושא ישראל.