סגור
טיפים טיפ מסעדה
טיפ במסעדה (צילום: שאטרסטוק)

תרבות שיצאה משליטה: בני דור ה-Z משאירים פחות טיפים

סקר שנערך ע״י בנקרייט בהשתתפות 2,437 אמריקאים מצא שהנטייה לתת טיפ גוברת עם הגיל. המשיבים מדור הבייבי בום (59-77), האיקס (43-56) והמילניאלים (27-42) ענו שיתנו טיפ גבוה מזה של דור ה-Z. הסקר מצא גם ירידה בממוצע הטיפים בכל הגילאים ותסכול מ״תרבות הטיפים״ הנוכחית

מתן טיפ (תשר) עבור שירות הפך לנושא חם ומקור תסכול עבור אמריקאים רבים. כמו בנושאים רבים אחרים, לדור ה-Z יש גישה משלו לנושא. סקר שנערך לאחרונה ע״י בנקרייט (Bankrate) מצא שבני דור ה-Z (גילאי 18-26) הם בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להשאיר טיפ עבור שירות בתחום ההסעדה.
הסכום המקובל עבור טיפ בארה"ב הוא 20% ונמצא כי כאשר הם אוכלים בחוץ בני דור ה-Z בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להשאיר טיפ. עוד נמצא כי בזמן שדור הבייבי בום צפויים לתת יותר משיעור הטיפ המקובל, פחות מרבע מבני הדור ה-Z נוהגים כך. ״אני מניח שחלק גדול מהסיבה היא שבני דור ה-Z חדשים בעולם הבילויים והטיפים ואין להם זיכרון של איך היה פעם״, אמר טד רוסמן, אנליסט תעשייה בכיר בבנקרייט.
הסקר שנערך בהשתתפות 2,437 אמריקאים מצא שהנטייה לתת טיפ גוברת עם הגיל. המשיבים לסקר מדור הבייבי בום (59-77), האיקס (43-56) והמילניאלים (27-42) ענו כולם שיתנו טיפ גבוה מזה של בני דור ה-Z בתרחישים שונים כמו אכילה במסעדה או תספורת במספרה, אך הסקר מצא גם ירידה רוחבית בממוצע הטיפים בכל שכבות הגיל ותסכול מ״תרבות הטיפים״ הנוכחית.
"אני חושב שהמבוגרים יותר חשים שמתן הטיפים יצא משליטה, בעיקר שהתרגלו בעבר לקנות קפה או סנדוויץ׳ מבלי שהמוכר יסובב אליהם מסך ויבקש מהם ישירות לתת טיפ", אמר רוסמן, שהתייחס גם לסיבה שבגללה בני דור ה-Z צפויים לתת טיפ נמוך יותר: "בוגרים צעירים אולי פחות מכירים את תרבות הטיפים של הדורות הקודמים, אך אני חושב שלצעירים יש גם הכנסה נמוכה יותר וחלקם יוצאים מנקודת הנחה שתרבות הטיפים אינה צודקת מבחינה חברתית. לדעתי טיפים הם נורמה חברתית חשובה, וכשלא משאירים טיפ במקום בו זה מקובל, פוגעים בעובד, ולא במעסיק".