בדיסני נושמים לרווחה: זוטרופוליס 2 בדרך להכנסות של מיליארד דולר
סרט האנימציה של דיסני הכניס בסוף השבוע הראשון להקרנתו 556 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם, וההערכה היא כי יגרוף מעל מיליארד דולר. הסרט הצליח לכבוש גם את הקהל הסיני, שם הכניס 272 מיליון דולר, וביחד עם החלק השני של "מרשעת" עזר לאושש את הוליווד לאחר שבאוקטובר ההכנסות ממכירות כרטיסים היו הנמוכות ביותר אי פעם
סרט האנימציה של דיסני "זוטרופוליס 2" הכניס 556 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם, ובדרך לגרוף מעל מיליארד דולר, שיהפכו אותו לסרט המצליח ביותר שיצא השנה.
סרט ההמשך ללהיט מ-2016 הכניס 156 מיליון דולר בארה"ב ובקנדה, מאז עלה לאקרנים ביום רביעי. זוהי הפתיחה השנייה הטובה ביותר עבור סרט בסוף השבוע של חג ההודיה, אחרי "מואנה 2" שיצא בחג ההודיה בשנה שעברה. זוטרופוליס נהנה מהצלחה גם בסין, שם עמדו מכירות הכרטיסים על 272 מיליון דולר, שהפכו אותו לסרט הזר עם הפתיחה השנייה הטובה ביותר אחרי "הנוקמים: סוף המשחק", כך לפי דיסני. לשם השוואה, הסרט ההוליוודי המצליח ביותר השנה בסין היה עד כה "פארק היורה: חיים חדשים", שהכניס 79 מיליון דולר. ההצלחה של הסרט בסין נובעת גם מכך שבדיסנילנד בשנגחאי פתחו אזור המוקדש לו.
הסרט הראשון גרף מעל מיליארד דולר לאורך כל תקופת הקרנתו, ואילו סרט ההמשך צפוי לעקוף את הנתון הזה. באופן כללי, סרטי המשך הפכו למקור הכנסה משמעותי עבוד דיסני, ביניהם מואנה 2 והקול בראש 2 שעלו בשנה שעברה. לעומת זאת, בדיסני התקשו לייצר לאחרונה להיטים מסרטים מקוריים, כמו הסרט "אליאו".
הסרט השני המצליח ביותר בסוף השבוע היה החלק השני של "מרשעת", שהכניס 393.3 מיליון דולר בשבועיים מאז עלה לאקרנים. לדבריו של גרג מרקוס, מנכ"ל מרקוס קופריישן, שמפעיל את רשת בתי הקולנוע הרביעית בגודלה בארה"ב, שני גורמים עיקריים אחראיים להצלחה הזו של הסרטים. הראשון, הוא היותם מקוטלגים כמתאימים לכל המשפחה. "אנשים רוצים ללכת לקולנוע, אבל הם לא רוצים לצאת מהם מדוכאים", הסביר לניו יורק טיימס. הסיבה השנייה היא קמפיין שיווק אגרסיבי שליווה את שני הסרטים, ושכנע את הצופים ששווה לצאת לקולנוע עבורם. "הזמן עד העלייה לטלוויזיה הולך ומצטמצם, ויותר אנשים מעדיפים לחכות לזה", הוסיף.
ההצלחה של שני הסרטים מגיעה בעוד הוליווד חווה משבר. בעונת הקיץ צפו המספר הנמוך ביותר של צופים מאז 1981, אחרי ההתאמה לאינפלציה ולא כולל תקופת הקורונה, ובאוקטובר ההכנסות ממכירות כרטיסים עמדו על 445 מיליון דולר בבד, הסכום הנמוך ביותר אי פעם.































