סגור
מוסף שבועי 30.6.22 הפגנה נגד הפסיקה נגד הפלות בוושינגטון
הפגנה נגד הפסיקה נגד הפלות בארה"ב (צילום: גטי)

קליפורניה תסייע לנשים מחוץ למדינה לבצע הפלה בשטחה

המדינה תקצה לשם כך 20 מיליון דולר - שיממנו עבור הנשים את הנסיעה למרפאה; עד כה תמך המושל רק במימון נסיעות בתוך המדינה

קליפורניה תסייע לנשים המתגוררות במדינות בארה"ב האוסרות על ביצוע הפלה, לבצע את ההליך בשטחה; המדינה תוציא לשם כך עד 20 מיליון דולר, שיממנו עבור אותן נשים את הנסיעה למרפאה. כך הודיע אמש מושל קליפורניה גאווין ניוסום.
ברקע למהלך: החלטת בית המשפט העליון האמריקאי מיוני, לבטל את פסיקת "רו נגד ווייד", שהגנה על זכותן של נשים בארה"ב לבצע הפלות.
עד עתה, ניוסום הגביל את הסיוע כך שהוא ניתן רק עבור נסיעות בתוך קליפורניה, בנימוק כי "עלינו להיות ריאלים בכל הנוגע למה שאנחנו יכולים לספוג". החלטה זו הפתיעה את תומכי ההפלות, מאחר שניוסום, דמוקרט, התחייב להפוך את קליפורניה למקלט עבור נשים ממדינות אחרות המבקשות לבצע הפלה.
לאחר שבועות של ניסיונות שכנוע מצד תומכי ההפלות, חשף ניוסום בסוף השבוע - כמה ימים לפני שבית המחוקקים בקליפורניה יוצא לפגרה - תיקון לחוק התקציב, שיאפשר למדינה לממן גם נסיעות של נשים המתגוררות מחוץ לקליפורניה, לצורך ביצוע הפלה במדינה. ההצבעה על התיקון צפויה בשבוע הבא.
קרן הסיוע תמומן אמנם בכספים ציבוריים - ואולם תהיה פתוחה גם לתרומות מצד גורמים פרטיים.
דוברו של ניוסום מסר כי "קליפורניה מבצעת את החלק שלה, אבל אנחנו לא יכולים לעשות הכל - תרומות פרטיות ופילנתרופיה הן קריטיות במאמצים שלנו. אנו נדרשים להגדיל את התמיכה בנשים שמדינותיהן שללו את חופש הבחירה שלהן".
בעוד כמה מדינות בארה"ב פועלות להגביל את האפשרות לבצע הפלה, או אף לאסור על כך לחלוטין, מדינות אחרות פועלות כדי לסייע לנשים לנסוע לשטחן כדי לבצע את ההליך.
במדינת אורגון למשל, הסמוכה לאיידהו בה צפוי איסור על הפלות, סוכם על הוצאת 15 מיליון דולר לסיוע לנשים המבקשות לבצע את ההליך.