סגור
גיליין מקסוול ו ג'פרי אפשטיין
גיליין מקסוול וג'פרי אפשטיין (צילום: גטי אימג'ס)

גיליין מקסוול, "המאדאם של אפשטיין", נשלחה ל-20 שנות מאסר

זוגתו של המיליארדר הפדופיל "גייסה" נערות למפגשים מיניים עמו. היא הורשעה בסחר בקטינות למטרות מין. "החרטה הכי גדולה בחיים שלי היא שפגשתי את אפשטיין", אמרה היום לפני שנשלחה למאסר ממושך

בית המשפט הפדרלי של ניו יורק גזר 20 שנות מאסר על הבריטית גיליין מקסוול (60), בת זוגו לשעבר של עבריין המין ג'פרי אפשטיין, לאחר שהורשעה בגין סיוע להתעללות מינית בנערות.
מקסוול הורשעה בדצמבר האחרון בחמישה אישומים - החמור שבהם הוא סחר בנערות למטרות מין. מקסוול "גייסה וטיפחה" ארבע נערות שהשתתפו בין 1994 ל-2004 במפגשים מיניים עם המיליארדר הפדופיל - שבאותה תקופה היה בן הזוג שלה. בית המשפט במנהטן קבע שמקסוול סייעה לאפשטיין לבצע עבירות מין באותן נערות.
מקסוול חיה עם אפשטיין במשך שנים וזכתה לכינוי "המאדאם של ג'פרי אפשטיין". מלבד גיוס נערות עבורו, היא גם שימשה במקביל מנהלת משק הבית שלו ומארגנת אירועים חברתיים. היא נעצרה ביולי 2020 בניו המפשייר. בהמשך לכך הואשמה בסעיפים של קשירת קשר לשידול קטינות לקיים פעולות מין לא חוקיות, וגם בשני סעיפים של שבועת שקר.
צוות ההגנה של מקסוול טען במהלך המשפט כי היא "שעיר לעזאזל", לאחר שהתאבדותו של אפשטיין בתקופת מעצרו מנעה את סיום ההליך נגד האשם היחיד בפרשה. עוד טענה התביעה כי מקסוול "ביצעה יחד עם אפשטיין את הפשעים יד ביד". התובעת, אליסון מו, ציינה כי מקסוול הייתה בזמן המעשים "אישה בוגרת שידעה בדיוק מה היא עושה".
עורכי הדין של מקסוול טענו בנוסף במהלך המשפט כי היא זכאית למשפט חוזר, זאת מאחר שלדבריהם ניתנו הצהרות שגויות מצד חבר מושבעים. הבעיה בעדותו של המושבע התגלתה לאחר המשפט כשהתראיין למספר כלי תקשורת וסיפר על ההתעללות המינית שחווה בילדותו, אולם, בעקבות החשיפה שלו התברר כי בשאלון שנדרש למלא לפני תחילת המשפט כתב שלא עבר התעללות כזו. לבסוף לא קיבל בית המשפט את בקשת עורכי הדין.
לקראת גזר הדין אמרה מקסוול שאפשטיין היה "אדם מניפולטור, ערמומי ושתלטן" שהצליח לרמות את כל מי שהיה בקרבתו. היא ציינה שהיא מתנצלת על הכאב שנגרם לקורבנות. "החרטה הכי גדולה בחיים שלי היא שפגשתי את ג'פרי אפשטיין", אמרה היום, לפני שנשלחה לעונש מאסר ממושך.
בגזר הדין עצמו קבע בית המשפט כי לא נראה שמקסוול מסכימה לקחת אחריות על מעשיה, או מביעה חרטה.