סגור
נטפליקס
נטפליקס (צילום: AP)

מחפשת את משחק הדיונון הבא? נטפליקס תשקיע 2.5 מיליארד דולר בהפקות קוריאניות

מנכ"ל משותף של ענקית הסטרימינג הכריז על ההחלטה לאור הצלחת התוכניות הקוריאניות, ובראשן "משחק הדיונון": "יש לנו אמון רב שתעשיית הקריאייטיב הקוריאנית תמשיך לספר סיפורים נהדרים". ההשקעה מגיעה נוכח התחרות המתגברת מצד שירותי סטרימינג של חברות כמו אמזון, HBO ודיסני

נטפליקס הודיעה כי תשקיע 2.5 מיליארד דולר בדרום קוריאה בארבע השנים הבאות, כך לפי דיווח ב-BBC. טד סרנדוס, מנכ"ל משותף של ענקית הסטרימינג, הכריז על ההשקעה לאחר פגישה בוושינגטון עם נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול. ההחלטה התקבלה לאור ההצלחה של תוכניות קוריאניות, ובראשן "משחק הדיונון". לפי הודעתו של סרנדוס, הכסף יושקע בהפקת סרטים וסדרות בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה. "קיבלנו את ההחלטה כי יש לנו אמון רב שתעשיית הקריאייטיב הקוריאנית תמשיך לספר סיפורים נהדרים", אמר. עוד הוסיף כי החברה הושפעה גם "מאהבת הנשיא והתמיכה החזקה בתעשיית הבידור הקוריאנית".
"משחק הדיונון" הפך ב-2021 לסדרה הפופולרית ביותר אי פעם בנטפליקס, זאת לאחר ש-111 מיליון משתמשים הורידו את הסדרה ב-28 ימים לאחר שהושקה. השנה סדרת הריאליטי הקוריאנית Physical 100 הפכה לסדרה הנצפית ביותר לא בשפה האנגלית בפלטפורמה.
ההשקעה מצד נטפליקס מגיעה לנוכח התחרות המתגברת מצד שירותי סטרימינג של חברות כמו אמזון, HBO ודיסני. נטפליקס פועלת ביותר מ-190 מדינות ברחבי העולם.
בפברואר הודיעה החברה על הורדת המחירים בכ-30 שווקים כחלק מהמאמצים למשוך עוד מנויים. החברה גם דחתה במספר שבועות את יישום התוכנית לביטול שיתוף חשבונות. במסגרת התוכנית אנשים יצטרכו לשלם כדי לחלוק חשבון עם אנשים מחוץ למשקי הבית שלהם. באותו הזמן דיווחה החברה כי ההכנסות עלו ברבעון הראשון ב-3.7% לעומת שנה קודם לכן ל-8.16 מיליארד דולר, זאת בעוד הרווח הנקי ירד ב-18.3% ל-1.31 מיליארד דולר. לחברה הצטרפו ברבעון 1.75 מיליון מנויים, וכעת יש לה 232.5 מיליון מנויים.